مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

بررسی دستگاه لیزر دو هد

///بررسی دستگاه لیزر دو هد

بررسی دستگاه لیزر دو هد

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

بررسی دستگاه لیزر دو هد

دستگاه لیزر در انواع مختلف  در بازار عرضه می گردد و در این صورت تاثیرگذارترین عامل  قطعات یدکی دستگاه لیزر می باشد. یکی از این قطعات یدکی دستگاه برش لیزر، هد دستگاه لیزر  است. لازم به ذکر است یک نوع  دستگاه های لیزر تک هد در بازار وجود دارد که  شما با آن آشنایی لازم با آن را دارید ولی شاید تا به حال در مورد دستگاه لیزر دو هد اطلاعاتی نداشته باشید که  امروز به بررسی این دستگاه لیزر دو هد می پردازیم.

i380x300_571146653231

در اکثر مدل های دستگاه لیزر دو هد فاصله هر دو هد ثابت بوده و تنها امکان کپی کردن کار مشابه وجود دارد و در برخی مدل های دیگر با توجه به درخواست مصرف کننده زمانی که دستگاه لیزر با دو هد کار می کند کافی است تنظیمات آن را روی دو هد قرار دهید تا دستگاه لیزر فاصله بین هدها را تنظیم کند در این حالت هد های دستکاه لیزر می توانند به صورت موازی کار کنند  و به این معنی نیست  که هر هد کار جداگانه ای  را بتواند بزند.در ابتدای کار دو نقطه شروع برای هر هدتعیین می شود و از همان جا شروع به برش یا حکاکی می کنند.

 دستگاه لیزر دو هد

دستگاه لیزر دو هد

مزایای  دستگاه لیزر دو هد:

  • هد های این دستگاه لیزر می تواند به صورت یکپارچه کار کند و به همین دلیل شما می توانید دو عدد از یک طرح برش لیزری را به صورت همزمان آماده سازید.
  •  در این نوع دستگاه لیزر چون دارای دو تیوب لیزر هستند که می توان یکی از تیوب ها را با تیوپ لیزر قدرت بیشتر و دیگری با قدرت تیوب کمتر در نظر گرفت که برای کارهای مختلف با توجه به میزان مصرف از تیوب ها استفاده شود

معایب دستگاه لیزر دو هد :

  1. اگر بخواهید حرکت هد ها به صورت جداگانه انجام شود با از پردازنده به مراتب گران تر یا از دو عدد پردازنده استفده کنید که موجب افزایش بهای دستگاه لیزر می شود .
  2. اگر این دستگاه را با دو دستگاه لیزر تک هد مقایسه کنیم با در نظر گرفتن کل آپشن ها؛ دستگاه لیزر دو هد تنها در قسمت موتور ها و بدنه مشترک می باشد و بقیه سیستم ها مثل تیوب؛ مین برد؛ تیوب لیزر و پاور های ولتاژ می بایست مجزا باشد که قسمت زیادی از هزینه ساخت دستگاه را تشکیل می دهد لذا استفاده از دو دستگاه لیزر تک هد از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است.
  3. در صورت خرابی یکی از قسمت های دستگاه شما در دستگاه لیزر دو هد کل دستگاه را از دست خواهید داد ولی احتمال خرابی در لیزر تک هد و دو دستگاه مجزا در یک زمان بسیار پایین و غیر ممکن است.
  4. در مدل هایی که فاصله هد ها ثابت است امان تنظیم کارها بین دو هد از نظر ابعادی و جلوگیری از مصرف نا متعادل و تلف شدن مواد وصرفی امکان پذیر نمی باشد مگر در شرایط خاص و تنظیم ثابت دستگاه برای یک کار معین و بدون تغییر
  5. تنظیمات این دستگاه به علت وجود ۶ عدد آینه کار راحتی نیست و حتی ممکن است با بهم خوردن تنظیمات یکی از هد نیمی از کارها با توان نادرست و مشکل انجام شده و موجب خسارت شود.

استفاده از دستگاه لیزر دو هد در بسیار از موارد و نوع کاربرد در ایران مقرون به صرفه نمی باشد چراکه از لحاظ دسترسی به آپشن های کامل دو دستگاه مجرا از لحاظ هزینه توجیه پذیر نیست. از طرفی به علت اشتراک میز کار نمی توان هر دو هد را با دو کار مختلف اجرا کرد لذا پیشنهاد فنی و اقتصادی پارت لیزر برای شما خرید دو دستگاه لیزر تک هد می باشد.

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button