مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

نحوه برش لیزر با کرل

///نحوه برش لیزر با کرل

نحوه برش لیزر با کرل

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

نحوه برش لیزر با کرل

نرم افزار کرل یکی از نرم افزارهایی است که شما می توانید به راحتی در آن طرح مورد نظر خود را طراحی کنید نرم افزار کرل یک نرم افزار برداری است بر خلاف نرم افزار فتوشاپ که یک نرم افزار پیکسلی می باشد و یک مزیت برای کرل محسوب می شود بدلیل اینکه شما می توانید طراحی خود را بدون افت کیفیت به هر اندازه ای که می خواهید تغییر ساز بدهید اما این امکان در نرم افزار فتوشاپ وجود ندارد و شما باید از همان ابتدا صفحه ای که ایجاد میکنید ابعادش را مشخص کنید و برای برش با دستگاه لیزر آماده کنید. در این بحث  با نحوه طراحی و آماده سازی یک فایل ساده متن برای برش دستگاه لیزری آشنا می کنیم. ابتدا نرم افزار کرل را باز کنید و سپس برای نوشتن متن فقط کافی است که روی محیط کار دو بار کلیک کنید. برای نوشتن شما نیازی به ایجاد کادر ندارید.

untitled4

untitled5

در این حالت با تغییر منوهای ابزار کرل فونت و سایز را تغییر می دهیم . حالا برای این که حرکت دستگاه لیزر برای برش را روی متن خود ببینید طبق تصویر زیر از منوی Object گزینه Shaping و سپس Weld را انتخاب کنید.

 index4

untitled5

حال فایل خودتان را با فرمت هایی که دستگاه لیزر شما می شناسد، ذخیره کنید ولی در کل فرمت DXF بهترین فرمت ممکن برای انتخاب شما است. برای ذخیره کردن طرح خود روی روی گزینه file > save as کلیک کنید. صفحه ای برای شما باز می شود که مسیر، اسم طرح و فرمت آن را باید وارد کنید. سپس صفحه ای برای شما مجددا باز می شود که در این قسمت در صورتی که از دستگاه های لیزر شرکت پارت لیزر استفاده می کنید می توانید  ورژن اتوکد را حتی روی ورژن های بالا نیز انتخاب کنید. در قسمت Export Units حتما گزینه میلیمتر را انتخاب کنید.حال فایل مورد نظر شما ایجاد شده است و باید در نرم افزار دستگاه لیزر آن را Import کنید.  برای این کار نرم افزار دستگاه لیزر را باز کنید و از file گزینه import  را بزنید و فایل طراحی شده  دستگاه لیزر را انتخاب کنید. متن شما با همان ابعادی که در کرل طراحی کردید باز می شود.

 برای این که قسمت های مختلف متن شما از هم جدا نشود طبق شکل زیر پس از انتخاب متن، از منوی ابزار، گزینه Add to group را می زنیم تا متن یک تیکه شود. در این صورت هر قسمت از متن را انتخاب کنیم با هم حرکت می کنند. این روش وارد کردن متن از کرل به دستگاه لیزر می باشد.

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button