مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

عملکرد تیوب در دستگاه های حکاکی و برش لیزری co2

///عملکرد تیوب در دستگاه های حکاکی و برش لیزری co2

عملکرد تیوب در دستگاه های حکاکی و برش لیزری co2

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

عملکرد تیوب در دستگاه های حکاکی و برش لیزری co2

عملکرد تیوب در دستگاه های حکاکی و برش لیزری co2 تیوب لیزر از اجزا مهم دستگاه لیزر می باشد که سه لایه دارد. برانگیختگی گاز در لایه اول است و لایه دوم عمل خنک کنندگی لایه اول را دارا می باشد و محفظه اصلی تیوب لیزر در لایه سوم است. الکترون ها در تیوب لیزر از یک طرف تیوب به طرف دیگر حرکت می کند. با برخورد با مولکول های گاز و برانگیختن گاز پرتوهای فوتون متساعد می گردد.

با خروج این پرتوها از تیوب اشعه مورد استفاده قرار می گیرد، این پرتوها توسط آینه های تیوب لیزر منعکس می گردد. از ویژگی های اصلی تیوب ها اول توان میانگین و دوم توان ماکزیمم را می توان عنوان کرد که در توان ماکزیمم حدود ۲۰ وات از توان میانگین بالاتر می باشد.

 

 

عملکرد تیوب در دستگاه های حکاکی و برش لیزری co2

Laser-engraving-and-co2-laser-cutting-machines

دمش در لیزرهای گازی از نوع تخلیه الکتریکی است که توسط ولتاژ های بالا انجام می‌ گردد. از آنجا که دمش در لیزرهای co۲ طی دو مرحله انجام می‌ شود. ابتدا باید توسط تخلیه الکتریکی ولتاژ بالا اتم‌های نیتروژن را تحریک کنیم تا به حالت برانگیخته در بیایند. با انتقال انرژی خود به مولکول‌های co۲ عمل لیزر شروع می شود. نخستین حالت تحریکی ازت تقریباً در ۰٫۳ الکترون ولت می باشد

براساس تجربه برای شروع، عمل لیزر به ۲ الکترون ولت انرژی نیاز خواهد داشت. با فرکانس خیلی پایین لیزرهای co۲ با جریان DC یا جریان متناوب AC عمل می کند. به صورت ضرباتی دمش در جریان‌های AC در لیزر ها استفاده می‌ شود. آنها خروجی ناپیوسته دارند. در مورد لیزرهای co۲ ولتاژی را برابر با ۱۰ تا ۱۵ کیلو ولت DC به ازای هر متر تخلیه الکتریکی استفاده خواهد شد. که حدود جریان الکتریکی بین ۱۰ تا ۱۵ میلی آمپر می باشد.

 

عملکرد تیوب در دستگاه های حکاکی و برش لیزری co2

Laser-engraving-and-co2-laser-cutting-machines-tube1

 

برای ایجاد جریان DC می‌توانیم از یک سو کننده‌ های جریان AC استفاده نمود تا به ولتاژ آغازین ۱۰ کیلو ولت دست پیدا کنیم. در لیزرهای co۲ احتیاجی نیست که از سیستم‌ های ولتاژ بالا با قابلیت تنظیم استفاده نمود. وجود نشت هوا یا اشتعال غیر سطحی عملکرد لیزر را ضعیف می کند. اما استفاده کردن از چنین سیستمی که قابلیت تنظیم ولتاژ خروجی را دارا باشد برای تنظیم قدرت خروجی لیزر مناسب می باشد چون که بتوانیم هر چه ولتاژ بالاتری را به کار بگیریم.

( عملکرد تیوب در دستگاه های حکاکی و برش لیزری co2  )

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button