مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

ویژگی های دستگاه حکاکی لیزر

///ویژگی های دستگاه حکاکی لیزر

ویژگی های دستگاه حکاکی لیزر

 

ویژگی های دستگاه حکاکی لیزر

 معرفی ویژگی ها و خصوصیات دستگاه حکاکی لیزری

با سلام خدمت شما کاربر محترم پارت لیزر ، امروز میخواهیم به معرفی ویژگی ها و خصوصیات دستگاه حکاکی لیزری  بپردازیم.که از چند دسته ساخته شده اند و چه ویژگی هایی داردو… ، حکاکی لیزر هم مثل دیگر دستگاه ها برای حک کردن کاربرد دارند حالا این حک کردن میتونه ویژگی ها و خاصیت های خودش رو داشته باشه این مقاله توسط پارت لیزر نوشته شده است و تمامی حقوق آن برای پارت لیزر محفوظ است

 

ویژگی های دستگاه حکاکی لیزر

ویژگی های دستگاه حکاکی لیزر

 

دستگاه حکاکی لیزر

دستگاه حکاکی لیزر از دو گروه تشکیل شده اند که عبارت است از: 

۱) دستگاه حکاکی لیزر غیر فلزات که این دستگاه ها نیز دو نوع دارند: 

الف) دستگاه حکاکی لیزر از نوع غیر فلزات:

 این دستگاه ها که توانایی برش لیزری را نیز دارند که سرعت حکاکی کمی دارند و دستگاه های به نسبت ارزان قیمتی هستند و مناسب افرادی هستند که می خواهند حکاکی و برش غیر فلزات را با هم انجام دهند یا نمی خواهند مبلغ زیادی را صرف خرید دستگاه های خاص حکاکی با قیمت بالا کنند.

ب) دستگاه لیزر حکاکی گالوانومتری:

 این دستگاه حکاکی لیزر قیمت نسبتا بالایی دارند و به طور اختصاصی برای کار حکاکی کاربرد دارند. حرکت این دستگاه ها در دو محور دورانی است و به این دلیل به طور تقریبی ۱۰ برابر سرعت دستگاه های لیزر حکاکی گروه اول حک می کنند، اما دامنه ی محدودتری نسبت به گروه اول داشته و از آنها برای قطعات ضخیم یا حکاکی قطعات بزرگ نمی توان استفاده کرد. دستگاه حکاکی لیزری گالوانومتری مناسب کسانی است که بخواهند تعداد قطعات زیادی را در مدت زمانی کوتاه و به سرعت بالا حکاکی کنند، برای مثال شرکت های تولید کننده مواد غذایی دارای بسته بندی مانند تولید کنندگان آب معدنی که می توانند برای حک تاریخ و سریال بر روی بدنه یا درپوش از این دستگاه استفاده کنند.

این دستگاه ها خود دو نوع اند: 

  • دستگاه حکاکی لیزری که به طور ایستگاه کاری استفاده می شود. 
  • دستگاه های حکاکی لیزری که در خط تولید قابل استفاده است و موسوم به فلایر است.

     

 

hakaki

دستگاه حکاکی لیزری

 

۲) دستگاه حکاکی لیزر فلزات:

این دستگاه ها معمولاً از لیزر یاگ YAG هستند و از نوع گالوانومتری بهره میبرند یعنی حرکت آنها در امتداد دو محور دورانی است و برای مصارف مختلف مانند صنعت تبلیغات، قطعه سازی، هوافضا و … استفاده می شوند. این دستگاه ها به سه گروه تقسیم می شود: 

الف) دستگاه های حکاکی لیزری مجهز به لامپ که قدیمی ترین تکنولوژی حکاکی فلزات است:

   این دستگاه ها مجهز به لامپهایی هستند که برای تحریک کریستال و تولید پرتوی لیزر در آنها، از فلش لامپ (Flash Lamp) استفاده می کنند. این دستگاه ها قیمت پائین تری نسبت به سایر دستگاه های حکاکی فلزات داشته و دارای این مزیت اند که می توانند فلزات را با عمق نسبتاً زیادی حکاکی کنند. عیب این دستگاه ها طول عمر پائین لامپ (۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ساعت) و دشواری تنظیم لامپ جدید است. 

ب) دستگاه های حکاکی لیزری دیودی

   این دستگاه ها تکنولوژی جدیدتری داشته و نسبت به دستگاه های قبل قیمت بالاتری دارند. معمولاً عمر دیودشان که تحریک کننده ی کریستال یا قوت است از ۵ هزار تا ۱۵ هزار ساعت یا کمی بالاتر است. مزیت دستگاه های حکاکی لیزری دیودی دقت بالا و طول عمر بالاتر قطعه ی مستهلک شونده ی دستگاه است، اما در مقایسه با دستگاه های لامپی توانایی کمتری در حکاکی عمیق داشته و در حکاکی سطحی استفاده می شوند.

پ) دستگاه های حکاکی لیزری فیبری

این دستگاه ها مزایای متعددی دارند از جمله:

  •  منبع لیزری که فیبر است حدود ۱۰۰ هزار ساعت عمر کرده؛
  •  معمولاً نیاز به تنظیمات و نگهداری ندارد،
  •  در حکاکی دقت بالایی دارند،
  •  نیاز به چیلر نداشته و فضای محیط اطراف را گرم نمی کنند،
  •  نسبت به دستگاه های دیگر فضای کمتری را اشغال کرده و با توان مصرفی کمتر، راندمان بیشتری دارند. 

   این دستگاه ها به خاطر این مزیت ها به تدریج در حال بدست آوردن سهم بیشتری در بازار هستند و در آینده با کاهش قیمت این دستگاه ها بهترین و شاید تنها گزینه ی موجود باشند. این دستگاه ها با توان های مختلف از جمله ۵، ۱۰، ۲۰، ۴۰ و ۱۰۰ وات عرضه شده و در دو نوع دستگاه حکاکی لیزری فیبری ۱۰ و ۲۰ وات مقبولیت بیشتری در بازار دارند.

 

 

درباره نویسنده:

Call Now Button