مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزر

///صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزر

صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزر

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزر

 

 

 

در ادامه مقاله قبلی در این مقاله بقیه ی مطالب صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزر را خدمت خوانندگان مقالات سایت پارت لیزر ارائه می دهیم.

صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزر

Laser Cutting Machine- part-laser

 

مصرف هوای فشرده، از صرفه های اقتصادی در برش لیزری

 

معمولا دستگاه‌ های برشکاری لیزر از هوای فشرده برای عملکرد کلی دستگاه استفاده می‌کنند. لیزر های علاوه بر این، برای هدایت اشعه لیزر از منبع تولید لیزر به هد دستگاه از طریق آینه‌ها نیاز به هوای فشرده با کیفیت بالا بدون رطوبت و غبار دارند. در حالی‌که در لیزر های فیبری انتفال لیزر از منبع تولید به هد دستگاه از طریق فیبر نوری انعطاف‌پذیر انجام‌ می‌یابد ولی برای خنک کاری هد نیاز به هوای فشرده می‌باشد.

 

هزینه نگهداری، از صرفه های اقتصادی در برش لیزری

 

برای استفاده از ماشین‌آلات صنعتی در طی سال‌های گذشته نیاز به تعمیر و نگهداری متناوب آنها است. با توجه به پیشرفت‌ها و توسعه ساخت لیزر ها، امروزه، هزینه‌های تعمیر و نگهداری به شدت کم شده است. دستگاه‌ های برشکاری لیزر جدید دیگر از منابع تولید اشعه لیزر پر هزینه که شامل توربین‌ ها و تیوب‌ های شیشه ای بودند، به کار گرفته نمی شوند. همینطور لیزر های حالت جامد نسل جدید مانند لیزر های فیبری، دیگر از پمپ‌های خلاء پر هزینه و یا سیستم اپتیکی داخلی که نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند، بهره نمی‌برند. در نتیجه می‌توان گفت منابع تولید لیزر نسل جدید کم هزینه‌تر و اقتصادی‌تر هستند.

 

هزینه  Stand-by

 

بعضی از عوامل تاثیر‌گذار بر روی هزینه نهایی عملیات برشکاری بر گرفته از عواملی می باشد که معمولا مورد توجه قرار گرفته نمی شوند. برای مثال زمانی که برای تعویض لنز متمرکز کننده هد دستگاه برش لیزر و یا نازل و نیز تعویض میزکاری و حتی زمانی که هد برای جابجائی از یک خط برش به خط برش دیگر صرف می‌کند از عوامل بسیار مهم در محاسبه هزینه‌ های برشکاری هستند. بنابر‌این هرچه زمان آماده به کار شدن دستگاه لیزر کاهش پیدا کند و سرعت حرکت بالا‌تر باشد، هزینه‌ ها نیز کم خواهند شد.

بهترین ابزار برای ارزیابی دستگا‌ه های متفاوت لیزر برش و یا تکنولوژی‌ های گوناگون، سنجش نیازها براساس محاسبه زمان و هزینه است. زیرا هیچ کدام از عواملی مانند سرعت برشکاری و یا هزینه کاربری در هر ساعت به خودی خود، نمی‌توانند معیار مطلوبی برای گزینش بهترین راه‌کار باشد. بنابراین هزینه ماده خام اولیه که همان ورق می‌باشد، موثرترین عامل بر روی هزینه‌ های نهایی تولید می باشد. بنابر‌این انتخاب تکنولوژی باید بر اساس نیازها و محدودیت‌ها تهیه شود.

 

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button