مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزری

///صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزری

صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزری

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزری

 

 

هر دو لیزر فیبری و لیزر محدوده مورد نظر ما را از نظر ضخامت و جنس ورق‌ هایی که قابلیت برشکاری دارند را در بر می گیرد، آنچه که ما را در انتخاب یکی از آنها کمک می کند، صرفه اقتصادی تکنولوژی مورد نظر است. از آنجائیکه عوامل زیادی بر روی قیمت نهائی قطعه برشکاری شده موثر می‌باشند پاسخ به این سوال بسیار پیچیده‌ می باشد. با این‌حال، می‌توان به چند مورد از پارامترهای موثر در برشکاری اشاره کرد.

 

صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزری

Laser Cutting Machine- part-laser-1

 

مصرف برق از صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزری

 

بدون هیچ‌ شکی، با توجه به اساس کارکرد لیزر ها، مصرف برق برای لیزر های فیبری به مراتب کمتر از مصرف برق لیزر ها است. بازدهی لیزر فیبری نرخ توان خروجی لیزر به مصرف برق ورودی تقریباً ۲۵ درصد و برای لیزر‌ های تقریباً ۱۰ درصد است. در مقیاسه کل مجموعه رزوناتور های فیبری و مجموعه خنک‌کاری لیزر های فیبری باید ۷۵ درصد انرژی ای که تلف شده است را خنک کنند در حالی که برای لیزر های این مقدار ۹۰ درصد است که خود مصرف برق بالایی را به سیستم لیزر ها اعمال می کند.

 

مصرف گاز جزء فعال تولید اشعه لیزر

 

از آنجائی که لیزر های فیبری در زیر مجموعه لیزر های حالت جامد قرار دارند هیچ‌ گونه مصرف گازی به عنوان گاز برانگیخته‌ شده در فرآیند تولید اشعه لیزر ندارند در حالی که برای تولید لیزر، نیاز به مصرف گاز موثر که شامل ترکیبی از گاز‌های است، احتیاج می باشد.

 

مصرف گاز کمکی برش از صرفه اقتصادی در تکنولوژی‌ های برشکاری دستگاه های لیزری

 

گاز کمکی برش دو نقش اساسی مهم را در فرآیند برشکاری ایجاد می کند:

  • فرآیند محافظت از حوضچه مذاب در برابر اکسید‌شدن برای فلزات اکسید پذیر
  • فرآیند تخلیه حوضچه جوش از مذاب و نیز کمک به فرآیند ذوب و بخار شدن فلز در حوضچه مذاب

 

برای برش ورق‌ هایی با جنس‌ های گوناگون باید از گاز های کمکی متناسب با جنس آنها بهره برد. از نظر هزینه در اغلب موارد هزینه گاز کمکی برش در حد هزینه مصرف برق و یا حتی بیشتر از آن نیز می‌باشد. مصرف گاز کمکی به قطر نازل هد دستگاه و فشار مورد نیاز برای انجام فرآیند برش وابسته می باشد.

 

 

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button