مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

شیوه تنظیم بازتاب آینه لیزر دستگاه لیزر

///شیوه تنظیم بازتاب آینه لیزر دستگاه لیزر

شیوه تنظیم بازتاب آینه لیزر دستگاه لیزر

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

شیوه تنظیم بازتاب آینه لیزر دستگاه لیزر

شیوه تنظیم بازتاب آینه لیزر دستگاه لیزر همانگونه که می دانیم دستگاه لیزر پرتوهای باریکی را به صورت موازی و با طول موج مشخصی پخش می کند. در زندگی انسان ها این اختراع نقش مهمی دارد. در بسیاری از علوم برای کاربردهای مهمی از آن استفاده می گردد.

در مورد شیوه تنظیم بازتاب آینه لیزر دستگاه لیزر باید بگوییم که پیچ های پایین آینه لیزر متقارن عمل می نماید یعنی اگر پیچ راست برای بسته شدن چرخانده شود آینه به سمت راست جلو می آید. و پرتو بازتاب به سمت چپ حرکت می نماید. نور تولیدی توسط لامپ شیشه ای با سه آینه تخت انجام می شود. اگر پیچ در باز شدن چرخیده گردد آینه به سمت چپ به عقب حرکت می کند و متقارن عمل می نماید. اگر پیچ چپ در بسته شدن چرخانده شود آینه لیزر به سمت چپ جلو آمده و پرتو بازتاب راست حرکت می نماید. اگر پیچ در باز شدن چرخانده شود آینه به سمت راست به عقب حرکت می نماید.

 

شیوه تنظیم بازتاب آینه لیزر دستگاه لیزر

Mirror laser – machine-partlaser

پیچ های تنظیم بازتاب آینه لیزر به چپ و راست

  • پیچ بالا در جهت بسته شدن بچرخد، سر آینه لیزر پایین می آید، پرتو لیزر پایین می رود
  • پیچ بالا در جهت باز شدن بچرخد، سر آینه لیزر بالا می آید، پرتو لیزر بالا می رود
  •  پیچ راست در جهت بسته شدن بچرخد، آینه لیزر به چپ زاویه می گیرد، پرتو لیزر به چپ می رود
  • پیچ راست در جهت باز شدن بچرخد، آینه لیزر به راست زاویه می گیرد، پرتو لیزر به راست می رود
  • پیچ چپ در جهت بسته شدن بچرخد، آینه لیزر به راست زاویه می گیرد، پرتو لیزر به راست می رود
  • پیچ چپ در جهت باز شدن بچرخد، آینه لیزر به چپ زاویه می گیرد، پرتو لیزر به چپ می رود

 

نصب آینه لیزر احتیاج به تنظیم دارد که در مقاله های قبلی برایتان راجع به پیچ تنظیم آینه دستگاه لیزر به تفضیل توضیح داده ایم. همانگونه که پیداست برای انتقال پرتو تا هد روی ماشین دو آینه لیزر روی دستگاه لیزر قرار گرفته اند. آینه لیزر اول که به نام آینه ثابت یا آینه محور Y است و در جلوی تیوب لیزر قرار می گیرد و وظیفه اش انتقال لیزر تا آینه لیزر دوم که آینه متحرک یا آینه محور X است. ۵ سانتی متر فاصله مناسب این آینه تا تیوب دستگاه لیزر است.

 

شیوه تنظیم بازتاب آینه لیزر دستگاه لیزر

Mirror laser machine

توصیه می کنیم برای تنظیم بهتر و دقیق تر فقط از یک پالس با زمان بسیار کم استفاده نمایید که سوختگی یا آثار سیاه نماند. این امر کمک می نماید جا به جایی محل برخورد پرتو به راحتی با چشم حتی دورتر قابل دیدن باشد.

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button