مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

لنز دستگاه لیزر و طول محفطه ی آن

///لنز دستگاه لیزر و طول محفطه ی آن

لنز دستگاه لیزر و طول محفطه ی آن

 

لنز دستگاه لیزر و طول محفطه ی آن

طول محفظه :

نسبت طول محفظه به عرض روزنه خروجی نشان دهنده تعداد پرتوهای خارج از محوری (فصل۲٫۷٫۳) که می توانند بین دو اینه نوسان کنند می باشد. این تعداد بوسیله عدد فرسنل که یک گروه بدون بعد می باشد مشخص می شود و در ان a شعاع روزنه خروجی و L طول محفظه وλطول موج لیزر تابش شده می باشد. عدد فرسنلN برابر است با تعداد لبه هایی که در اینه خروجی دیده می شود در زمانیکه اینه انتهایی به طور کاملا یکنواخت روشن باشد. (لنز دستگاه لیزر )

برای مشخص شدن اینکه این عبارت از کجا امده , محفظه ای به طول L و شعاع a که در شکل ۱٫۲ نشان داده شده را شرح می دهیم. وقتی که فاصله بین پرتو مستقیم و پرتو خارج از محور با مقدار صحیح طول موج متفاوت باشد حلقه یا حاشیه ای روشن بوجود می اید.

بنابراین تعداد لبه ها یا پرتوهای خارج از محوری که می توانند درون محفظه نوسان کنند بوسیله قضیه فیثاغورث برابر خواهد بود با  

                             = (l+nλ)+ La

بنابراین با چشم پوشی از λ n خواهیم داشت = ۲Lnλ  a

و بنابراین

/(۲Lλ) = (Fresnel number )/2                   n =a     

 

 

تصویری از مفهوم عدد فرسنل

تصویری از مفهوم عدد فرسنل

 

بنابراین یک عدد فرسنل کوچک نشان دهنده یک مد دستوری کوچک است در (لنز دستگاه لیزر ). نوسانات خارج از محوری بوسیله تفرق از بین میرود بنابراین در یک محفظه تقویت شده بوجود نمی اید. در جدول ۱٫۱بعضی اعداد فرسنل مربوط به لیزرهای صنعتی  واقعی نشان داده شده اند. یک عدد فرسنل بزرگتر محفظه ممکن است کنترل شود که بوسیله کنترل طرح اینه ها مد دستوری کوچکتری بدهد. اینه های تخت مد های کوچکتری می دهند. یک نمونه طرح اینه قابل انعطاف لیزرEcosse و لیزرAF5 می باشد. این لیزر می تواند طوری طراحی شود که پرتوهایی از مدTEM00 تا مد چندگانه بوجود اورد.

پرتوهای خارج از محوری توزیع قدرت مد الکترومغناطیس عرضی ساختمان پرتوی که ضرورتا یک موج ایستاده وسط پرتو می باشد را شرح می دهد.  ساختمان این پرتو در بخش بعدی (بخش۲٫۷٫۳) شرح داده شوه است. پرتوی که از یک لیزر معین می اید را می توان بوسیله قرار دادن روزنه هایی روی محفظه که عدد فرسنل را تغییر می دهند اصلاح کرد. این البته میزان قدرت خروجی را کاهش خواهد داد اما ممکن است پرتو متمرکز شده را اسانتر ایجاد نماید.

 

پارت لیزر ، مرجعی مطمئن و بسیار قدرتمند در صنعت دستگاه ها و خدمات  لیزر ، مفتخر است که در کلیه ی امور مربوط به فروش دستگاه لیزر  ،  فروش دستگاه لیزربرش , دستگاه جوش لیزر , دستگاه لیزربرش فلز,فروش قطعات دستگاه لیزر , فروش دستگاه لیزرحکاکی و  …  و همچنین فروشقطعات دستگاه لیزر ، تعمیرات مربوط به دستگاه لیزر و همچنین خدمات مربوط به صنعت دستگاه لیزر (Laser Device)و  …  با بهره مند بودن از تیمی بسیار متخصص تمام وقت در خدمت کلیه ی مشتریان گرامی می باشد.امید آنکه بتوانیم گامی هرچند کوچک در راستای کسب رضایتمندی کلیه ی مشتریان خود برداریم.

 

 

توسط | 2017-11-26T22:20:41+00:00 ژوئن 1st, 2016|دسته‌ها: مطالب دستگاه لیزر, مقالات|برچسب‌ها: , , , , , |دیدگاه‌ها برای لنز دستگاه لیزر و طول محفطه ی آن بسته هستند

درباره نویسنده:

Call Now Button