مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

طریقه استفاده از برش لیزر

///طریقه استفاده از برش لیزر

طریقه استفاده از برش لیزر

طریقه استفاده از برش لیزر

 یکی از مدرن ترین و پر کاربردترین ابزارها در صنعت امروزه دستگاه لیزر برش فلز است. تمرکز بر روی پرتوی پرقدرت دستگاه لیزر برش فلز  در یک فاصله کانونی مشخص بر روی متریال های  و موادهای فلزی عمل می کنند که در نهایت به برش و یا خراش در ماده مورد نظر منجر خواهد شد کنترل ابزارهای دستگاه لیزربرش فلز همانند است و تنها تفاوت آن ها در این است که این دستگاه ها از پرتوهای امواج الکترومغناطیسی به عنوان تیغ برای برش متریال ها استفاده می کنند.وقتی که دستگاه های  لیزر برش فلز  برای بریدن بر روی سطح متریال ومواد مورد نظر تنظیم می شوند ، به سادگی شبیه یک پرینتر عمل می کنند و تصویر یا نوشته مورد نظر را بر سطح ورقه و جسم مورد نظر حکاکی می کنند .

دستگاه لیزر برش فلز سری اپتیموس (OPTIMUS)

ابزار مورد نیاز

 یک شرکت تولید کننده دستگاه لیزربرش فلز  اولین چیزی است که شما برای استفاده از  برش مواد فلزی نیاز دارید ، امروزه یکی از این شرکتهای تولیدکننده   سری جدیدی از دستگاه های لیزر برش فلز را  پخش کرده اند که از نظر مالی کمی به صرفه تر است. با توجه به مواردی که گفته شد در ادامه راه های دیگری برای تجربه کردن استفاده از این دستگاه ها به شما معرفی می کنیم . ابتدایی ترین راه این است که همیشه کارگاه هایی برای استفاده از این ابزار ها وجود دارد . معمولا کلاس های دانشگاهی هزینه های منصفانه ای برای شرکت در کلاس ها از شما دریافت خواهند کرد. برای شرکت در دوره آموزشی این دستگاه ها از شما مبلغی را دریافت می کنند و شما باید به این نکته دقت کنید که اجازه دسترسی و استفاده از دستگاه در طول ترم را داشته باشید . در اینصورت شما نه تنها با هزینه ای ارزان ، به یک دستگاه برش لیزری فلز دسترسی خواهید داشت بلکه یک مربی حرفه ای و با تجربه نکات استفاده از آن را برای شما توضیح می دهد.اگر شما فقط می خواهید طراحی اختصاصی داشته باشید و قدرت خرید دستگاه را ندارید ، می توانید از مراکزی که در شهر برای این کار اختصاص یافته است استفاده کنید . حتما این بیزینس در شهر شما نیز وجود دارد.راه دیگری نیز برای طراحی و اجرا کردن متریال مورد نظر شما وجود دارد و آن شرکت پرسناژ می باشد . به این صورت که شما طرح مورد نظر را برای آن ها ارسال می کنید و آن ها محصول نهایی برش یافته را به شما تحویل می دهند.

 رعایت کردن یک سری موارد ایمنی در دستگاه لیزر برش فلز

  1. اپراتور باید آموزش های لازم را در خصوص کار با ماشین برش لیزری دیده باشد.
  2. قبل از کار با ماشین لیزر برش باید چیلر ( خنک کننده تیوپ) را روشن کنند.
  3. هنگامی که دستگاه در حین کار می باشد حتما از عینک مخصوص لیزر استفاده شود.
  4. به هیچ عنوان بدون عینک به اشعه نگاه نکرده زیرا روی شبکیه چشم اثر گذاشته باعث ضعیف شدن چشم می شود.
  5. اپراتور حتما باید در کنار دستگاه برش لیزرفلز در حال کار حضور داشته باشد.
  6. در هنگام ترکِ دستگاه در حین کار ( به علت خطر آتش سوزی) حتما ً دستگاه برش لیزری را در حالت pause قرار داده شود.
  7. درب دستگاه لیزر برش حین کار باید بسته باشد.
  8. بعد از اتمام کار حتما دستگاه برش لیزری فلز و وسایل جانبی آن را باید خاموش کرد.
  9. به خاطر هزینه های پایین تعمیر، نرخ بالای تغذیه و توانایی چند محوری لیزرها هزینه های موجود کمتر شده است.

 

 

درباره نویسنده:

Call Now Button