مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

کاربردهای دستگاه لیزر حکاکی – قیمت دستگاه لیزر حکاکی

/, مطالب دستگاه لیزر, مقالات/کاربردهای دستگاه لیزر حکاکی – قیمت دستگاه لیزر حکاکی

کاربردهای دستگاه لیزر حکاکی – قیمت دستگاه لیزر حکاکی

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

کاربردهای دستگاه لیزر حکاکی

دستگاه لیزر حکاکی : دستگاه های لیزر حکاکی مدت زمان طولانی است که با قدرت بالا در صنعت مختلف از جمله حکاکی استفاده می شوند. طیف حکاکی شامل ظریف ترین حکاکی ها در تکنولوژی پزشکی، الکترونیکی، صنعت طلا و جواهرسازی است تا در صنعت خودروسازی، بدنه اتومبیل ها با استفاده از روبات های لیزری حکاکی می شوند.

دستگاه لیزر حکاکی با ایجاد بریدگی های نازک،برش هایی با دقت بالا را ایجاد می کند. در این روش هیچ گونه اعوجاجی دیده نمی شود و در بسیاری از موارد فاقد ضایعات است. تقریبا تمام فلزات را می توان با لیزر حکاکی و برش داد، فولاد، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم رایج ترین آن هاست و در میان غیرفلزات می توان به چوب، پلاستیک، شیشه و سرامیک اشاره کرد. در مقایسه با سایر روش های حکاکی، حکاکی لیزری مقرون به صرفه ترین روش برای محصولات کوچک به شمار می آید. از مزایای حکاکی لیزری می توان به ایجاد خط حکاکی نازک به دلیل موضعی بودن انرژی ورودی لیزر، سرعت بالا، حرارت ورودی کم، دقت بالا در حکاکی اشاره کرد.

برای حکاکی لیزری شماره ها و بارکدها و علائم بر روی بسیاری از محصولات و بسته بندی ها از دستگاه لیزر حکاکی استفاده می کنند. چون این کدهای حک شده، محو نشدنی و پایدار هستند.از جمله کاربردهای حکاکی با دستگاه لیزر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دستگاه لیزر برش و حکاکی 90130 GW (2)

دستگاه لیزر حکاکی یا همان دستگاه حکاکی لیزری

– حکاکی تراشه ها به منظور شناسایی و کنترل

– حکاکی سلول های خورشیدی و تراشه های نیمه هادی

– حکاکی بر روی هدایا

– حکاکی چوب

– حکاکی چرم و پارچه

– حکاکی روی شیشه

سیستم های دستگاه لیزر حکاکی

سیستم های حکاکی شامل:

  • یک لیزر
  • هد اسکنر
  • کامپیوتر کنترل کننده و یک لنز متمرکز مسطح می باشد

کامپیوتر به طور مستقیم یا با یک تعدیل کننده اشعه لیزر را بر روی سطح خاموش و روشن می کند تا یک نقطه حک شود.بسته به نوع کاربرد، اسکنر با الگوهای شطرنجی(ماتریسی) و خطی به وسیله اشعه لیزر یک حرف یا علامت را ایجاد می کند.

دستگاه لیزر برش و حکاکی 90130 GW (3)

از جمله کاربردهای کمتر شناخته شده دستگاه لیزر حکاکی می توان به استریولیتوگرافی (روش نمونه سازی سریع) اشاره کرد. هنگامی که یک طراح می خواهد محصول پیچیده ای طراحی کند برای بررسی ابعاد و تناسب به یک نمونه نیاز دارد که مواد تشکیل دهنده آن مهم نیست، تنها سرعت ساخت نمونه حائز اهمیت است و این جایی است که استریولیتوگرافی سه بعدی مطرح می شود. دستگاه استریولیتوگرافی دارای یک محفظه مایع فتوپلیمر، لیزر فرابنفش، اشعه نوری و کامپیوتر کنترل کننده است. لیزر از طریق پلیمر،لایه به لایه یک مدل سه بعدی جامد را ایجاد می کند.

کاربردها:

– طراحی مدلهای تجسمی و نمایشی

– مدل هایی برای سنجش عملکرد

– الگوهای ریختگری و قالب گیری

– تولیدات دیجیتالی و الکترونیک

– طراحی مدلهای بسته بندی

– طراحی مدلهای تجهیزات امنیتی نظامی

امروزه تعداد زیادی تکنیکهای اندازه گیری بدون تماس مبتنی بر دستگاه لیزر حکاکی در صنعت استفاده می شود از جمله  تداخل سنجی به منظور اندازه گیری فواصل بسیار کوچک. این روش برای اندازه گیری لایه های بسیار نازک با دقت بالا با استفاده از دوره تناوب و تغییر شکل موج اشعه نوری مناسب است.

 

توسط | 2017-11-26T22:15:11+00:00 دسامبر 17th, 2016|دسته‌ها: دستگاه لیزر حکاکی, مطالب دستگاه لیزر, مقالات|برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |دیدگاه‌ها برای کاربردهای دستگاه لیزر حکاکی – قیمت دستگاه لیزر حکاکی بسته هستند

درباره نویسنده:

Call Now Button