مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

نگاهی به دنیای دستگاه لیزر برش فلز

/, مطالب دستگاه لیزر, مقالات/نگاهی به دنیای دستگاه لیزر برش فلز

نگاهی به دنیای دستگاه لیزر برش فلز

نگاهی به دنیای دستگاه لیزر برش فلز

تولید کنندگان دستگاه لیزری برش فلز در کشور آمریکا در حوزه کسب و کارهای کوچک فعالیت دارند بطوری که بیشاز ۶۷ درصد این شرکت ها کمتر از ۲۰ کارمند دارند. بر اساس گفته های کرانسوف یکی از تولید کنندگان دستگاه لیزر برش فلز می باشد، او دستگاههای لیزر برش فلزی را در اختیار مشتریان قرار می داد که بسیار مقرون به صرفه بودند. در سال ۱۹۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۰ او اختراعات زیادی را در ایالت متحده آمریکا و روسیه به ثبت رساند. بیشتر این اختراعات در مورد دستگاه لیزر CO2 بود که رویکرد جدیدی برای کاربرد گاز محسوب می شد. در سال ۲۰۱۰ ، او و برادرش شرکت آلکراس را تاسیس کردند. آلکراس شرکتی است که قصد صنعتی سازی فناوری هایی همچون لیزر را دارد.در سال ۲۰۱۳ نمایشگاهی در شیکاگو برگزار شد که این شرکت در آنجا تمام محصولات خود را به مشتریان عرضه نمود، آن دستگاههای برش لیزر فلز خود در توان ۱۵۰۰۰ واتی  و ۳۰۰۰ واتی با وزنی حدود۶۵ تا ۱۲۰ تن خود را به معرض نمایش قرار داد. به طوری که گفته شده دستگاه لیزر برش فلز ۲ کیلو واتی  این شرکت قادر است ورقه های فلزی  با ضخامت بالا را با سرعت زیاد برش دهد.  متاسفانه شرکت های کوچک قادر به خرید این نوع دستگاهها نبودند. به دلیل حجیم بودن و هزینه ، ازنظر اقتصادی برای آنها مقرون به صرفه نبود. اگر چه به گفته آنها خیلی کم هزینه بشمار می آمد.

دستگاه لیزر فایبر برش فلز GS-6050

دستگاه لیزر فایبر برش فلز GS-6050

تکنولوژی های دستگاه های برش لیزر فلز

با تلاش بی وقفه این شرکت آنها توانستند دستگاه لیزر برش فلزی براساس جدول X-Y  با منبع تغذیه RF ، چیلر و سیستم کنترلی تولید کنند. قدرت این دستگاه لیزر برش فلز درحدود ۷۰۰ تا ۲۵۰۰ وات بود. از قابلیت های این دستگاه برش فلز داشتن سه آینه برای رسانش پرتو لیزر بود.

maximus_3_picture

همانطور که الکساندر توضیح می دهد، لیزر دارای طراحی داخلی منحصر به فردی است. طراحی همچنین رویکردهای جدیدی را به کار می گیرد تا بتواند مولکول های گاز را با دقت بیشتر تحریک نماید.  او اضافه می کند که این طراحی کارایی و بهره وری نوری بین ۱۶ الی ۱۷ درصد را در دستگاه لیز برش فلز ایجاد می کند.  فاکتور دیگری که وجود دارد مشخصه  حالت پرتو می باشد.سیستم آلکراس از پروفایل پرتو حالت A استفاده می کند. در این شرایط، پرتو  از  مقدار انرژی بالایی در مرکز استفاده می کند، به اطراف و انتهای پروفایل پرتو حرکت می کند، انرژی به سرعت کاهش پیدا می کند و در نزدیکی قطر پرتو دوباره افزایش پیدا می کند و سپس به سمت صفر می گراید.بر اساس گفته های این شرکت، انرژی بالا در مرکز پرتو به آن کمک می کند به سرعت به  درون ماده نفوذ کند. در نتیجه در حالت A لیزر، ۹۵ درصد از انرژی پرتو به طور مستقیم به Kerf برش می رود.

درباره نویسنده:

Call Now Button