مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

نکات دستگاه لیزر برش و حکاکی

/, مطالب دستگاه لیزر, مقالات/نکات دستگاه لیزر برش و حکاکی

نکات دستگاه لیزر برش و حکاکی

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

نکات دستگاه لیزر برش و حکاکی

دستگاه های لیزر حکاکی و برش امروزه در صنعت تبلیغات کاربردهای بسیاری دارند و مسلما کار کردن با آن ها نیز، نیاز به مهارت های خاصی دارد. در این مقاله سعی بر این داریم تا نکات دستگاه لیزر برش و حکاکی لیزری و کار با آن ارائه دهیم.

دستگاه لیزر برش و حکاکی 90130 GW (3)

دستگاه لیزر برش و حکاکی ۹۰۱۳۰ GW (3)

نکته اول: آماده سازی برای برش لیزری و حکاکی

مسلما اولین مرحله کار با یک دستگاه لیزر، آماده سازی آن می باشد که می توان گفت در واقع مهمترین مرحله می باشد چون در صورتی که نکات مهم آن را درست اجرا نکنید ممکن است برش کارتان خوب پیش نرود. نکات زیر می تواند در این مرحله به شما کمک خوبی کند.

     – استفاده از نوار محافظ

       ممکن است شما نیز بارها با این مشکل روبرو شده باشید که بعد از حکاکی لبه های کار شما کمی سوخته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید لبه های کار خود را با نوار محافظ بپوشانید تا از سوختن و خراب شدن کارتان جلوگیری کنید.

     – پیش تنظیمات دستگاه برش لیزری

       دستگاه لیزر شما مطمئنا دارای تنظیماتی برای ضخامت و مواد مختلف دارد. سعی کنید این اطلاعات را در جایی نگهداری کنید و برای بالا بردن کیفیت کارتان مدام آن ها را چک کنید.

     – تست پیش از حکاکی

       یکی از نکات مهمی که می تواند به شما در یک برش لیزر خوب کمک کند این است که قبل از انجام حکاکی بر روی مواد مختلف؛ در صورتی که در مورد تنظیمات برش خود شک دارید ابتدا با یک طرح ساده مثلا دایره ای شکل آن را تست کنید و در صورت عدم کیفیت تنظیمات خود را آنقدر تغیر دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

نکات بسیاری در مورد طرز استفاده صحیح از دستگاه برش حکاکی وجود دارد که در پست های بعدی به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نکته دوم : لایه ها در برش لیزری

گاهی اوقات نیاز است تا فقط قسمتی از کار شما حکاکی شود؛ بنابراین یکی از مهمترین ترفندهای استفاده از دستگاه لیزر این است که فایل خود را در لایه های مختلف طراحی کنید. در این صورت اگر شما نیاز داشته باشید فقط قسمت و یا قسمت هایی از کار خود را حکاکی کنید، می توانید آن لایه ها را در نرم افزارهای طراحی با روشن و خاموش کردن لایه ها، به راحتی جدا کنید.  با استفاده از طراحی با لایه ها شما کنترل فایل خود را در دست خواهید داشت.

نکته سوم : حکاکی روی مواد

اگر شما لوگو و یا عکسی طراحی کرده اید که می خواهید آن را بر روی یک تکه چوب حکاکی کنید باید دقت کنید که چوب خام جنس متفاوتی نسبت به بقیه محصولات چوب مانند MDF دارد.  شیارهای ناشی از گذر سال ها بر روی چوب، باعث می شود تا سوختگی بر روی قسمت های مختلف چوب شما متفاوت شود و در بعضی از قسمت هایی که سخت تر هستند  سوختگی تیره تری  ببینید. اگر یکدستی کار برایتان بسیار مهم است بهتر است از تخته های چند لا استفاده کنید.

نکته چهارم : جلوگیری از تداخل خطوط

گاهی برای برش چند بخش سعی می کنیم تا با چیدن آن ها کنار هم و یکی کردن خطوطشان در عملیات حکاکی صرفه جویی کنیم. این فکر خوبی است به شرط این که درست انجام شود. با یک مثال سعی می کنیم نحوه صحیح انجام شدن کار را به شما نشان بدهیم.

فرض کنید دو مربع کنار هم را میخواهیم برش دهیم. اگر این دو مربع را در کنار هم قرار دهیم، کامپیوتر هنوز هم آن ها را دو مربع مجزا تشخیص می دهد و در حین حکاکی، دو بار بر روی خط مشترک آن ها برش می خورد و این باعث می شود تا لبه های مشترک دو مربعی که کنار هم چیدید بسوزد. بنابراین بهتر است در طراحی خود یک مربع کامل و یک مربع فقط با سه ضلع طراحی کنید تا در حین برش فقط یک بار روی ضلع مشترک عملیات حکاکی انجام شود. پس سعی کنید همیشه از تداخل خطوط با هم جلوگیری کنید.

نکته پنجم: سرعت و دقت برش و حکاکی

سرعت و دقت برش و حکاکی با لیزر بسیار تابع نوع مادر برد آن است ،مادر برد های جدید دارای قابلیت هایی چون کنترل دقیق و پیش نمایش انجام کار ، صفحه نمایش رنگی و خطا یابی خودکار می باشند و همچنین به علت دارا بودن قابلیت های نرم افزاری پیشرفته ، کنترل کاربر را کمتر و سیستم به صورت تمام خودکار ، تمام مراحل و فرایند کار را کنترل می نماید. بهترین مادربرد های بازار ایران اکنون RDC-6332G و  RDC-6442G می باشند.

نکته ششم: نوع قطر کار

اگر نوع و قطر کار شما متفاوت می باشد و می خواهید در بخش وسیعی از خدمات یا صنایع کار کنید و یا اگر قصد کار حکاکی بر روی اجسام مدور را دارید باید حتما دستگاه با میز کار متحرک عمودی خریداری نمایید زیرا می توانید هر کار با هر قطری بر روی آن قرار دهید و همچنین باید دستگاه شما توانایی نصب سیستم روتاری را هم داشته باشد.

 نکته هفتم: رهنمود و نکات مهم ایمنی کار با پرتو دستگاه لیزر حکاکی و برش

رهنمودهای زیر ممکن است در کاهش خطرات نقش زیادی داشته باشد ولی باید دانست که هنوز هم بسیاری از خطرات تنها بدلیل استفاده نکردن عینکهای محافظ است .

در یک تنظیم نوری مهم، اطمینان از اینکه تمامی آینه ها، فیلترها، و عدسی ها کاملا در حالت عمودی قرار گرفته‌اند مشکل است. این حالت خصوصا زمانی که شرایط کار تغییر می‌کند اهمیت بیشتری میابد. انعکاسهای اتفاقی رو به بالا ممکن است توسط ساعت و یا جواهرات ایجاد شوند. حتی اگر استفاده از زیور آلات ممنوع باشد باز هم امکان انعکاس از وسایل و ابزار شخص که وارد محدودهٔ باریکهٔ نور شده‌اند مثلا توسط پیچ گوشتی امکانپذیر است. بایستی توجه داشت که معمولا انعکاس ها تا زمانی که منجر به آسیب نشده‌اند ناشناخته باقی میمانند.

زمانی که چیزی را از سطح زمین بلند میکنید با بستن پلک چشم نمیتوانید جلوی خطر لیزرهای چند واتی را بگیرید و بایستی از پوشش معمولا کدر چشمی استفاده کنید. این حالت خصوصا زمانی که لیزر پرتوهای مادون قرمز باشند بیشتر موضوعیت دارد. بستن هر دو چشم در زمین زانو زدن می‌تواند بعنوان یک روش طبیعی برای محافظت از چشم برای کارگرانی که در محدوده کار می‌کنند مطرح باشد.

هیچکس نمیتواند بدون استفاده از محافظهای چشمی از تمامی خطرات ذکر شده جلوگیری کند. خصوصا که در برخی محیطهای کاری از پرتوهای نامرئی مادون قرمز استفاده می‌شود که هیچ نشانهٔ ظاهری هم ندارند. به این ترتیب کار کردن بدون عینک در چنین شرایطی مترادف با معاوظهٔ سلامتی با راحت طلبی است. عدم استفاده از عینک با اینکه معمول است ولی در هیچ قانون حرفه‌ای و مستدلی نگاشته نشده است.

محافظ چشمی مناسب برای هر کسی که در اتاق هست الزامیست و نباید فقط برای کسی که مشغول کار است الزامی در نظر گرفته شود.مسیر پرتوهای با شدت بالا که معمولا تعدیل نمیشوند بایستی به لولهٔ سیاهی هدایت شوند. این موضوع در خصوص پرتوهای فرابنفش ضعیفتر هم بواسطهٔ احتمال سرطان پوست صدق می‌کند. زمانی که عمل تعدیل و میزان کردن بر روی پرتو لیزر انجام می‌شود این امکان که انرژی آن تا حد بی خطر کاهش یافته و سپس بطور ناگهانی به حد بسیار شدید برسد وجود دارد.

احتیاط خاصی بایستی در رابطه با وارد کردن و خارج کردن آینه ها در مسیر طیف پرتو انجام پذیرد. میزان کردن پرتو هم می‌تواند در جای خود خطرناک باشد چرا که ممکن است در این بین پرتو به تیرکهای فلزی محل تابیده و منعکس گردد. سبکهای بی احتیاط کار کردن ممکن است بواسطهٔ دلایل زیر ایجاد شده و یا تسریع گردد.

سخت بودن دسترسی به حفاظهای چشمی مناسب( خصوصا زمانی که کارگران با طول موجهای مختلف کار می‌کنند) ابزارهای محافظ بسیار ناراحت و آزار دهنده ارزیابی غیر منطقی خطرات قوانین ایمنی بسیار سختگیرانه که باعث تشویق کارگران به نقض کردن آنها می‌شودونداشتن دانش کلی در خصوص موضوعات مربوط به ایمنی.

[/vc_column][/vc_row]

توسط | 2017-11-26T22:18:11+00:00 اکتبر 1st, 2016|دسته‌ها: دستگاه لیزر حکاکی, مطالب دستگاه لیزر, مقالات|برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |دیدگاه‌ها برای نکات دستگاه لیزر برش و حکاکی بسته هستند

درباره نویسنده:

Call Now Button