مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

نحوه عملکرد مادربرد دستگاه لیزر یا برد MPC ،قطعه الکترونیکی لیزر

///نحوه عملکرد مادربرد دستگاه لیزر یا برد MPC ،قطعه الکترونیکی لیزر

نحوه عملکرد مادربرد دستگاه لیزر یا برد MPC ،قطعه الکترونیکی لیزر

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

نحوه عملکرد مادربرد دستگاه لیزر یا برد MPC ،قطعه الکترونیکی لیزر

نحوه عملکرد مادربرد دستگاه لیزر یا برد MPC ،قطعه الکترونیکی لیزر همانگونه که می دانیم باید گفت که مهم ترین قطعه ی الکترونیکی دستگاه لیزر، مادربرد لیزر است. مادربرد یا برد MPC ،قطعه الکترونیکی می باشد که کارش فرمان دادن و هدایت نرم افزار دستگاه لیزر، موتورهای لیزر، درایور های دستگاه لیزر، LCD و پاور لیزر است. بیشتر دستگاه های لیزر مونتاژ چین از مادربردهای لیزر MPC6515 یا MPC6535 است. این مادر برد ها پردازنده ی دستگاه است. شامل حافظه جانبی می باشند و فایل ارسالی به دستگاه لیزر در آن ذخیره می گردد و زمان آغاز برش و حکاکی ارتباط دستگاه با کامپیوتر قطع می گردد که دلیلش این است که در حین کار ایراد و اشتباهی رخ ندهد.

نحوه عملکرد مادربرد دستگاه لیزر یا برد MPC ،قطعه الکترونیکی لیزر

Motherboard of the laser machine

 

نسل قبلی مادربرد های در کیس کامپیوتر قابل نصب بودند این مزیت را نداشتند.ایجاد هر نوع اشکال، دستگاه در حین برش یا حکاکی، عملکرد مطلوب و به جای خود را از دست می داد یا خطا می داد و یا طرح را جا به جا می زد و یا اینکه هنگ می کرد. طرح مورد نظر خود را با فلش مموری می توان به آن انتقال داد.

کنترلر (motherboard) ارتباط میان شخص یا کامپیوتر را با دستگاه لیزر عهده دار می باشد به صورتی که با وارد کردن نقشه به دستگاه کنترلر با دادن فرمان به موتورهای عملگر دستگاه نقشه مربوطه را کاملا پیاده می نماید.

کنترل دستگاه معمولا از دو طریق کابل usb و همچنین از طریق پنل ال سی دی روی دستگاه با کاربر مرتبط می باشد. به طور کلی یک سیستم کنترلر دو بخش اصلی را شامل می شود یک بخش پنل دستگاه و بخش دیگر برد اصلی می باشد که پردازنده را روی خود نگهداری می کند. کلیه ماشین آلات و دستگاه ها برای دستگاه های برش و حکاکی لیزر و سی ان سی توسط این مجموعه پخش می گردد.

در حال حاضر کنترلر های مختلفی در این نوع دستگاه های برش لیزری استفاده می گردند اما بایستی در هنگام انتخاب کنترلر مورد نظر، چند نکته اساسی را مد نظر داشت. اولین نکته ای که بایستی به آن توجه نمود دقت عملکرد کنترلر می باشد و نکته مهم دیگری که مد نظر است قابلیت های دستگاه و به نوعی راحتی کاربر در زمان کار با دستگاه می باشد.

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button