مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

معرفی پاور و مادربرد دستگاه لیزر

///معرفی پاور و مادربرد دستگاه لیزر

معرفی پاور و مادربرد دستگاه لیزر

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

معرفی پاور و مادربرد دستگاه لیزر

پاور دستگاه لیزر

یکی از مهمترین قسمت های مربوط به هر لیزری ، منبع تغذیه آن است. خروجی دقیق ، پایدار و با اطمینان یکی از مهمترین عوامل ایجاد پرتو لیزر خوب و قابل اعتماد است. . با توجه به انواع متنوع دستگاه های لیزر، منبع تغذیه هر کدام متفاوت بوده و خروجی برق لیزری ۵۰ ، ۷۰ ، ۹۰ ، ۱۵۰  و به طور میانگین ۴۰ ، ۶۰ ، ۸۰ ، و ۱۳۰ دارند. هر منبع تغذیه باید با تیوپ موجود دستگاه لیزر سازگاری داشته باشد.

منبع تغذیه لیزر ۴۰ وات:

منبع تغذیه ۴۰ وات برای تیوب های لیزر بین ۳۰ تا ۵۰ وات و دستگاه لیزرها کوچک ساخته می شوند.

مزیت ها:

•     سازگاری مناسب ( می تواند با تیوب لیزر ۳۰، ۴۰ و ۵۰ وات  کار کند)،
•     سرعت بالا،
•     طول عمر بالا،
•    کنترل راحت توان لیزر،
•    کنترل مدار باز منبع تغذیه.

پاور

پاور

منبع تغذیه لیزر ۶۰ وات:

منبع تغذیه ۶۰ وات با داشتن قطعاتی با کیفیت بالا در بخشهای اصلی، از ایجاد مشکلات زیادی جلوگیری کرده و طول عمر زیادی دارد. این منبع تغذیه برای تیوب لیزرهای ۴۰ تا ۷۰ وات در دستگاه لیزر استفاده می شود.

مزیت ها :

•     فرکانس بالا،
•     واکنش سریع،
•     صدا و وزن کم،
•    حفاظت کنترلی با سازگاری بسیار بالا،
•     طول عمر بالای.

منبع تغذیه لیزر ۸۰ وات:

منبع تغذیه ۸۰ وات نیز علاوه بر کیفیت بالای قطعات به کار رفته، طول عمر و کارآیی زیادی نیز دارد. منبع تغذیه ۸۰ وات در تیوب های لیزر CO2 70 تا ۸۰ وات و سیستم های دستگاه های لیزری صنعتی استفاده می شود. این منبع تغذیه ها انتخاب مناسبی برای تیوب لیزرهای ۸۰ وات بوده و سازگاری و مقاومت بسیار زیادی دارد.

منبع تغذیه لیزر ۱۰۰ وات:

این مدل برای دستگاه های  لیزر با فرکانس بالا استفاده می شود. این مبنع تغذیه را می توان برای تیوب های لیزر ۱۰۰ تا ۱۳۰ واتی وسیستم های دستگاه برش لیزر صنعتی استفاده کرد. از مزیت های آن می توان به پرتو لیزری قدرتمند و دوام بالا اشاره کرد.

منبع تغذیه لیزر ۱۳۰ وات:

این مدل طراحی عالی و کیفیت قطعات بسیار بالایی دارد واز آن می توان در تیوب لیزر های ۱۰۰ تا ۱۵۰ وات صنعتی استفاده کرد. این منبع تغذیه توان لیزری بسیار بالایی داشته و در دستگاه های لیزر برش و حکاکی تاثیر خوبی می گزارد.

مادربرد

مادربرد

مادربرد دستگاه لیزر

شاید بتوان گفت اصلی ترین قطعه ی الکترونیکی دستگاه لیزر ، مادربرد لیزر می باشد. مادربرد یا برد MPC ،قطعه الکترونیکی است که مسئول فرمان دادن و کنترل نرم افزا دستگاه لیزر ، موتورهای لیزر ، درایوهای دستگاه لیزر ، LCD و پاور لیزر میباشد. اکثر دستگا ه های لیزر مونتاژ چین از مادربردهای لیزر MPC6515 یا MPC6535 استفاده می کنند. در دستگاههای موجود ساخت شرکت موعود از مادربرد RDL  A _ 320/ RDC 6332 G  جدیدترین ورژن  با قابلیت های منحصربفرد با سرعت و حافظه بالاتر ، قابلیت تشخیص فایل های ناقص قبل از اجرا ، قابلیت محاسبه زمان کار قبل از اجرا ، نرم افزاری کاربردی همراه با محیط طراحی ، بدون نیاز به قفل نرم افزاری ) این مادر بردها که به عنوان مغز دستگاه شما عمل می کنند ، دارای حافظه جانبی بوده و باعث می شوند فایل ارسالی به دستگاه لیزر در آن ذخیره شده و هنگام شروع برش و حکاکی ارتباط دستگاه با کامپیوتر قطع شده و ایرادی در حین کار به وجود نیاید . مادر برد های نسل قبلی ( که عموما” در کیس کامپیوتر نصب می شدند ) این مزیت را نداشته و در صورت بروز هر گونه ایراد ، دستگاه لیزر در حین برش یا حکاکی ، عملکرد مناسب خود را از دست می داد (با خطا می زد ، طرح را جا به جا می زد ، هنگ می کرد و …) از دیگر خصوصیا ت این بردها این است که می توانید طرح مورد نظر خود را با فلش مموری به آن منتقل نمائید .

مواردی که باعث خرابی مادربرد  می شود می تواند موارد زیر باشد:

۱- نوسان برق و عدم کارکرد صحیح های ولتاژ و ایجاد نویز در سیستم
۲-  هرگون شکستگی و یا عدم کارایی صحیح تیوپ
۳- عدم وجود سیستم ارت در دستگاه
۴-  هرگونه ایراد در سیستم پاور دستگاه
۵- در حال حاضر تقریباً اکثر دستگا ه های مونتاژ چین از مادربردهای MPC6515 یا MPC6535 استفاده می کنند . این مادر برد دستگاه لیزر که به عنوان مغز دستگاه لیزر شما عمل می کنند ، دارای حافظه جانبی بوده و باعث می شوند فایل ارسالی به دستگاه در آن ذخیره شده و هنگام شروع برش و حکاکی ارتباط دستگاه با کامپیوتر قطع شده و ایرادی در حین کار به وجود نیاید .
۶-   مادر برد های نسل قبلی ( که عموما” در کیس کامپیوتر نصب می شدند ) این مزیت را نداشته و در صورت بروز هر گونه ایراد ، دستگاه لیزر در حین برش یا حکاکی ، عملکرد مناسب خود را از دست می داد (با خطا می زد ، طرح را جا به جا می زد ، هنگ می کرد و …) از دیگر خصوصیا ت این بردها این است که می توانید طرح مورد نظر خود را با فلش مموری به آن منتقل نمائید .

 [/vc_column][/vc_row]

توسط | 2017-11-26T22:15:27+00:00 اکتبر 26th, 2016|دسته‌ها: مطالب دستگاه لیزر, مقالات|برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |دیدگاه‌ها برای معرفی پاور و مادربرد دستگاه لیزر بسته هستند

درباره نویسنده:

Call Now Button