مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

معرفی دستگاه حکاکی و برش لیزرفایبر

/, مطالب دستگاه لیزر, مقالات/معرفی دستگاه حکاکی و برش لیزرفایبر

معرفی دستگاه حکاکی و برش لیزرفایبر

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

معرفی دستگاه حکاکی و برش لیزرفایبر

دستگاههای حکاکی و برش لیزری فلزات فایبر ( Fiber Laser )، از مجموعه دستگاههای مارکینگ هستند که امروز شرکت پارت لیزر به طور کامل دستگاه حکاکی و برش لیزر فایبر را به کلیه مشتریان معرفی می نماید

دستگاه مارکینک در  شرکت پارت لیزر به دو صورت عرضه می شود:

۱-  دستگاه حکاکی و برش لیزر فایبر

۲- دستگاه لیزر CO2

دستگاه حکاکی و برش لیزر فایبر با استفاده از ژنراتور لیزر فایبر ( منبع تولید پرتو لیزر فایبر ) و سیستم حرکتی اسکنر گالوو سرعت بالا، خروجی لیزر فایبر پایدار همراه با کیفیت بالا را فراهم می کن که انتقال پرتو لیزر فایبر توسط فیبر نوری صورت می پذیرد لذا افت کیفت و افت قدرت ور لیزر فایبر معنی ندارد.

دستگاههای حکاکی و برش لیزر فایبر ، به واسطه مزایایی نظیری همچون: سرعت حکاکی و برش بالا بر روی سطوح تخت و مدور، امکان اجرای حکاکی رنگی بر روی استیل و تیتانیوم ( با تغییر در فاکتور های قدرت ، سرعت و فرکانس ) بدون نیاز به پوشش های رنگی ، حکاکی عمیق بر روی فلزات ، مصرف برق بسیار پایین به میزان ۵۰۰ وات در ساعت، راندمان بالا جهت پاسخگویی به تقاضای مشتری توسط تکنولوزی لیزر فایبر بسیار کارآمد بوده و توان اجرای عملیات با عملکردی پایدار را نیز دارا است.

دستگاه حکاکی و برش لیزر فایبر دارای ساختاری یکپارچه به همراه سیستم فوکاس دستی و اُپراتوری بسیار آسان می باشد. کیفیت بیم لیزر فایبر از دیگر دستگاههای حکاکی و برش  لیزر بسیار بهتر است . حالت بیم لیزر در دستگاه لیزر فایبر است. قطر فوکاس آن کمتر از ۲۰ میکرون است و بیم لیزر آن تنها یک چهارم دستگاه یگ است. بنابراین این دستگاه به خصوص جهت حکاکی ظریف با سرعت بسیار بالا مناسب است.

مجموع مصرف برق آن کمتر از ۵۰۰ وات است که یک دهم مصرف برق دستگاه YAG-ND است. نیاز به نگهداری و سرویس ندارد ، عمر مفید آنها بالای ۱۰۰۰۰۰ ساعت است، سایز آنها کوچک است و برای همه نوع محیط کاری مناسب می باشد.

نرم افزار حکاکی دستگاه لیزر فایبر فایل های Corel Draw و Photoshop و نظیر آنها مثل: PLT ,PCX, DXF و BMP را پشتیبانی می کند. فرمت SHX یا طرح TTE به طور مستقیم با نرم افزار سازگار است. عملکردهایی نظیر گروه بندی کردن و از گروه خارج کردن اجزای یک بارکد، حک شماره سریال و نظایر آنها نیز جزو توانمندی های نرم افزاری دستگاه حکاکی و برش لیزر فایبر می باشد.

دستگاههای حکاکی و برش لیزر فایبر کاربرد بسیاری در طلا سازی، نقره، آی سی، قطعات الکترونیکی، ساعت مچی و دیواری، ابزارآلات و یراق آلات، عینک، قطعات خودرو، اتصالات، سخت افزار، کلیدهای پلاستیکی، باطری، وسایل پزشکی، محصولات مخابراتی، بسته بندی مواد غذایی و کلیه فرآیند دستگاه حکاکی و برش لیزر فایبر بر روی فلزات را دارا می باشد.

دستگاههای برش لیزری فلزات فایبر ( Fiber Laser )، برق مصرفی لیزر فایبر یک چهارم لیزر های سی او تو میباشد و سرعت برش لیزر فایبر حداقل ۲ تا ۳ برابر می باشد و چون در لیزر فایبر اشعه لیزر توسط فیبر نوری از رزوناتور به سر نازل منتقل می شود نیازی به آینه های اپتیک co2نمی باشد و انحراف و اتلاف لیزر فایبر وجود ندارد.

منبع تولید لیزر فایبر با کیفیت بالا و با بهره گیری از سورس های تولید لیزر فایبر همچون IPG / SPIبا طول عمر ۱۰۰۰۰۰ ساعت که به طور مثال با روزی ۱۲ ساعت کار در یک روز نزدیک ۲۲ سال عمر میکند و Max / Raycus لیزرفایبر با طول عمر ۹۰۰۰۰ ساعت که به طور مثال با روزی ۱۲ ساعت کار در یک روز نزدیک ۱۱ سال عمر میکند.

مزایای دستگاه برش فایبر لیزر درمقایسه با لیزرCO2

دردستگاه فایبرلیزر برق مصرفی ۱/۴ دستگاه های برش لیزر CO2میباشد
سرعت برش فایبرلیزر به طور متوسط ۲ تا ۳ برابرسرعت برش لیزرCO2میباشد
در سیستم  لیزر فایبراشعه لیزر توسط فیبر نوری از ژنراتوربه سر نازل منتقل میشود بنابر این نیازبه آینه های اپتیک نمیباشد و لذا هزینه های تعویض آینه و تنظیم آنها در این دستگاه ها حذف میگردد
ژنراتورلیزرهای دیگر جهت کارکرد خود نیاز به گاز کمکی دی اکسد کربن وهلیوم دارند ولی ژنراتورفایبر لیزر توسط تعدادی دیود با مصرف برق کم وبدون نیاز به گازکار میکند
درفایبرلیزرهزینه برشکاری در هرساعت کاری به طور متوسط  کمتراز۵۰% هزینه برشکاری دستگاه لیزرCO2است
با توجه به اینکه طول موج فایبر لیزر از لیزردی اکسید کربن کوتاهتر است لذا حین برشکاری ورقهای براق نظیراستینلس استیل و برنج انرژی لیزربیشتر جذب فلز میگردد و کمترانعکاس می یابد.
ژنراتور فایبر لیزربه مراتب از ژنراتورلیزر CO2کوچکتر است و حجم کمتری اشغال مینماید
ژنراتورفایبرلیزراتلاف حرارتی کمتری نسبت به لیزرهای دیگردارد بنابراین چیلرهای کوچکتر برای خنک کردن آن کافی است
طول عمرژنراتور فایبر لیزر ۱۰۰٫۰۰۰ ساعت میباشد ودرصورت خرابی هریک از دیود های آن به صورت مودولارقابل تعویض است
ضخامت برشکاری در فایبر لیزر بسیار نازک و حدود ۰٫۱ میلیمتر میباشد

لیزر مارکینگ,دستگاه لیزر مارکینگ,

لیزر مارکینگ

مشخصات فنی دستگاه برش و حکاکی لیزر فایبر

مجهزبه ریموت کنترل وایرلس
دارای غلطکها لغزان جهت راحتی بارگزاری ورق روی میزبدون خط افتادن ورق
دارای گونیا روی میز جهت سهولت گونیا کردن ورق
مجهز به سینی تخلیه ضایعات از زیر میز
ژنراتورفایبرلیزر ساخت آلمان با تکنولوژی آمریکا درتوانهای ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ واتIPG
سروو موتور ها و درایور ها
اسکرو ها وریلهای لینیر
تکنولوژی هد لیزر فایبر
نرم افزارکنترل و نقشه کشی CYPCUT
سیستم کنترل PC BASE
مجهز به سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع تورچ با توجه به اعوجاج ورق
دارای بدنه یکتکه جوشکاری شده و ماشین کاری شده که درکوره تنش زدایی گردیده است
مجهز به چیلرخنک کننده دو کاناله که دمای ژنراتور و سر نازل را به طور مجزا تنظیم مینماید
مجهزبه کانال وفن مکش دود از زیر میز جهت خارج کردن دود از زیر میز به بیرون محیط کارگاه
نرم افزار با قابلیت پیدا کردن لبه های ورق جهت تصحیح موقعیت ورق درصورتیکه ورق کج روی میز قرارداده شود
نرم افزارهوشمند که کوتاهترین مسیر برشکاری را به صورت اتوماتیک به اجرا در می آورد تا سرعت برشکاری افزایش یابد
نرم افزار با قابلیت نقشه کشی و پشتیبانی از فرمتهایDXF,PLT,AL,GBX,NC  و غیره
بدنه ماشین در کوره با دمای ۶۵۰ درجه حرارت داده شده تا استرسهای بدنه که حین جوشکاری بوجود می آیند از بین برود
طراحی ارگونومیک با اشغال فضای فقط ۱۵متر مربع
دارای استانداردCEاروپا

برای خرید دستگاه لیزر برش و حکاکی فایبر باید به نکات زیر توجه کنید:

یکی از رایج ترین سوالاتی که معمولا پرسیده می شود نکاتی برای خرید دستگاه برش و حکاکی لیزر فایبر مناسب می باشد:

ارائه خدمات دستگاه لیزر برش و حکاکی لیزر فایبر و پشتیبانی فنی از دستگاه لیزر

همانطور که می دانید دستگاه های برش و حکاکی لیزر فایبر وارداتی ارزان قیمتی در بازار وجود دارد که بیشتر آنها نیز از چین وارد کشور می شوند. اما لیزر فناوری پیچیده و گسترده ای است و دستگاه های پیچیده ای دارد. در بیشتر موارد ممکن است به تعمیر دستگاه نیاز داشته باشید.

(تعمیرات دستگاه لیزر )

به همین خاطر باید مطمئن شوید که از شرکتی خرید می کنید که قابل اعتماد است و پشتیبانی خوبی از دستگاه دارد. خدمات پس از فروش گزینه ای است که باید مد نظر داشته باشید بسیاری از شرکت ها فقط محصول را می فروشند و دیگر برایشان اهمیتی نخواهد داشت که مشتری بعد از خریداری ان ممکن است به چه مشکلاتی برخورد. بنابراین خدمات پس از فروش و گارانتی بحث هایی هستند که حتما باید به آن توجه ویژه ای شود.
قبل از خرید چنین دستگاه هایی ، بهتر است سوالات زیر را در ذهن داشته باشید:
• به دست آوردن قطعات قابل تعویض چقدر زمان می برد؟ ایا اینکار دشوار است یا به راحتی صورت می گیرد؟
• آیا آنها پشتیبانی فنی از دستگاه را دارند؟
• چقدر طول می کشد به سوالات شما پاسخ دهند؟
• ایا و بسایت معتبری دارند؟
• ایا آموزش هایی برای تعمیر و نگهداری از دستگاه ها وجود دارد؟
• آیا می توان دستگاه را ارتقا داد؟

دستگاه لیزر فایبر برش فلز کاور دار با میز قابل جابجایی

دستگاه لیزر فایبر برش فلز کاور دار با میز قابل جابجایی

دو موردی که به هنگام خرید دستگاه های برش و حکاکی لیزر فایبر باید به خاطر داشته باشید:

۱- اندازه بستر

۲- قدرت لیزر

اندازه بستر دستگاه، بزرگی قطعه ای که می توان در آن قرار داد را مشخص می کند.حتی اگر کار شما حکاکی و برش لیزری موارد ظریفی همچون جواهرات است هم باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. یک بستر بزرگ تر به شما اجازه می دهد قطعات بزرگ تری را برش دهید یا حکاکی لیزری نمایید. بستری که به سمت بالا و پایین می رود به شما اجازه می دهد اشیایی با اندازه های مختلف را حکاکی کنید. عمق برش تغییر نخواهد کرد اما اگر می خواهید یک لوگو را بر روی چرم برش دهید این موضوع بسیار مهم خواهد بود.

مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید، قدرت لیزر است. قدرت لیزر بر اساس واحد وات سنجیده می شود. هر چقدر تعداد وات های یک دستگاه بیشتر باشد ، لیزر شما قدرتمندتر است.به عنوان مثال لیزری که من مورد استفاده قرار می دهم حدود ۳۰ الی ۵۰ وات است. نیرو و توان لیزر نیز برای برش بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که ضخامت موادی که لیزر می تواند برش دهد بر اساس نقطه کانونی لنز مشخص می شود و قدرت لیزر تاثیری در این مورد ندارد. بنابراین اضافه کردن یک لیزر قدرتمند به شما اجازه نمی دهد مواد ضخیم تری را برش دهید. اینکار تنها باعث می شود مواد با سرعت بیشتری برش داده شود. هرچقدر یک لیزر ضعیف تر باشد به این معنی است که سرعت کمتری برای برش دادن مواد خواهد داشت. به شما پیشنهاد می کنم از دستگاه های بزرگ استفاده کنید و کار خود را با یک لیزر ضعیف تر آغاز نمایید. یک بستر بزرگ تر به شما اجازه می دهد بر روی طرح های بزرگ تر کار کنید و قطعات متعددی را در یک زمان واحد حکاکی نمایید.

 [/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button