مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

معرفی تیوپ لیزر

معرفی تیوپ لیزر

معرفی تیوب لیزر

مهمترین قسمت لیزر co2 تیوپ آن می باشد . تیوپ های لیزر را معمولا از جنس لوله تخلیه پلاسما یا از جنس شیشه می سازند . اما کاواک های شیشه ای مرسو تر هستند زیرا دست رسی و ساخت آنها آسان تر است .
بهترین شیشه بشیشه پریکس نسوز است که در مقابل تغییر دما مقاومت بالایی دارد . چرا که سیستم لیزر با تولید گرمای زیادی همراه است. با توجه به طرح ساخت ، طول تیوپ لیزر را ۴۵ سانتی متر و قطر مقطع آن را ۲٫۵ سانتی متر در نظر می گیریم . جهت اتصال لوله های ورودی و خروجی گاز ، دو سوراخ در قسمتهای ابتدا و انتهای تیوپ لیزر تعبیه می کنیم یا اینکه تیوپ را به هنگام ساخت به گونه ای می سازیم که قابلیت اتصال دو لوله به ابتدا و انتهای ان وجود داشته باشد. تیوپ لیزر ابتدا در یک لوله شیشه ای بزرگتر که همان لوله سیستم خنک کننده است قرار می گیرد و سپس بر رویه پایه های نگه دارنه لیزر محکم می شود تیوپ لیزر یا تیوب لیزر محفظه ای است که لیزر در آن تشکیل می شود. تیوپ ها را می توان به دو دسته  تیوپ لیزر شیشه ای و تیوپ لیزر فلزی تقسیم کرد. نوع اول آن تیوپ لیزر فلزی است که دارای بدنه فلزی بوده و پس از تخلیه شدن منبع تولید لیزر قابل شارژ است. تیوپ لیزر فلزی نسبت به تیوپ لیزر شیشه ای مزیت های بیشتری دارد:
طول عمر آن بیش از ۲ برابر طول عمر تیوپ لیزر شیشه ای است، به دلیل انتقال فیبری، تیوپ لیزر فلزی نیازی به تنظیمات آینه ندارد، در انواع زیر ۱۵۰ وات نیاز نیز چندانی به چیلر ندارد. با وجود تمام اینها، به خاطر قیمت بسیار زیادتر تیوب فلزی که ده ها برابر قیمت تیوب شیشه ای است، خرید آن به صرفه نیست.نوع دوم تیوب لیزر شیشه ای است. در این نوع تیوب که با گاز پر شده است (معمولا Co2) باید حتماً با سرد کننده و در مدلهای بالاتر چیلر خنک داشته باشد. تیوب شیشه ای انواع مختلفی مانند ۱۰۰w، ۸۰w، ۶۰w، ۴۰w و ۱۸۰w دارد. به خاطر ماهیت شکنندگی شیشه انواع بالاتر از آنرا نمی توان ساخ و بسته به مقدار گاز CO2 و هلیومی در تیوپهای شیشه ای وجود دارد تیوپ لیزر طول عمری بین ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ ساعت دارد. در زیر خصوصیات تیوبهای شیشه ای آمده:

 large

تیوپ لیزر ۴۰ وات:

این تیوپ در مدلهای گوناگون وجود داشته و طول آن بین ۷۰۰ تا ۹۵۰ میلی متر متغیر است. قطر این تیوب ۵۰ میلی متر بوده و محدوده لیزر آن ۳ میلی متر است. ولتاژ ابتدایی ۲۲-۲۰، ولتاژ عملیاتی ۱۴-۱۳ کیلووات و برق خروجی آن ۴۸-۳۸ است.

تیوپ لیزر ۶۰ وات:

طول این تیوپ لیزر ۱۲۰۰ میلی لیتر و قطر آن ۶۰-۵۰ میلی لیتر است. محدوده لیزر ۴ میلی لیتر، ولتاژ ابتدایی ۲۳-۲۱، ولتاژ عملیاتی ۱۶-۱۴ کیلووات و خروجی برق ۶۲-۵۸ وات دارد.

تیوپ لیزر ۸۰ وات:

طول این تیوپ لیزر ۱۶۰۰ میلی متر و قطر ۶۰ میلی متر است. این تیوب لیزر محدوده لیزری ۵ میلی متری دارد. ولتاژ ابتدای آن ۲۶-۲۴، ولتاژ عملیاتی ۱۹-۱۷ و برق خروجی ۹۰-۸۰ دارد.

تیوپ لیزر ۱۰۰ وات:

طول این تیوپ لیزر ۱۶۵۰ میلی متر و قطر ۷۵ میلی متر است. محدوده لیزری  آن ۶ میلی متر است. دارای ولتاژ ابتدایی ۲۸-۲۶، ولتاژ عملیاتی ۲۰-۱۸ و برق خروجی ۱۱۰-۱۰۰ وات است.

تیوپ لیزر ۱۵۰ وات:

طول این تیوپ ۲۰۰۰ میلی متر و قطر آن ۷۵ میلی متر است. قطر لیزر ۸ میلی متر، ولتاژ ابتدایی ۲۸-۲۶ ، ولتاژ عملیاتی ۲۲-۲۰ و برق خروجی ۱۵۰-۱۰۰ وات دارد. اخیرا نوع دیگری از تیوپ های لیزری به نام تیوپ های رسی به بازار عرضه شده اند که در انواع زیر وجود دارند:
۴۰W:             ۱۴۰USD
۵۰W:             ۱۹۰USD
۶۰W:             ۲۲۰USD
۸۰W:             ۲۸۰USD
۱۰۰W:           ۳۰۰USD
۱۵۰W:          ۱۳۰۰USD

این نوع تیوپ ها قیمتی حدود دو برابر تیوب های لیزری دارند اما طبق گفته ی سازنده، عمری چهار برابر تیوپهای لیزری شیشه ای دارند. تیوپ در محل تولید لیزر می باشد . محیطی که اتم ها تحریک می شوند و لیزر به وجود می آید ، محیط فعال نامیده می شود  (این محیط می تواند گاز مایع یا جامد) باشد. تیوپ ها را می توان به دو دسته  تیوپ لیزر شیشه ای و تیوپ لیزر فلزی تقسیم کرد. نوع اول آن تیوپ لیزر فلزی است که دارای بدنه فلزی بوده و پس از تخلیه شدن منبع تولید لیزر قابل شارژ است. تیوپ لیزر فلزی نسبت به تیوپ لیزر شیشه ای مزیت های بیشتری دارد:
•    طول عمر آن بیش از ۲ برابر طول عمر تیوپ لیزر شیشه ای است،
•    به دلیل انتقال فیبری، تیوپ لیزر فلزی نیازی به تنظیمات آینه ندارد،
•    در انواع زیر ۱۵۰ وات نیاز نیز چندانی به چیلر ندارد.
با وجود تمام اینها، به خاطر قیمت بسیار زیادتر تیوب فلزی که ده ها برابر قیمت تیوب شیشه ای است، خرید آن به صرفه نیست. تیوپ لیزر شیشه ای CO2 (CO2 glass tube) در لیزرهای CO2 برش و حکاکی برای اقتصادی تر بودن ، از شیشه تهیه می شوند . با توجه به نوع تکنولوژی تولید ، چرخش آب در اطراف آن ضروری بوده (خنک شدن تیوپ) و باید ترجیحا” از چیلرهای مناسب که توانایی تنظیم مینیمم و ماکزیمم  دما را دارند، استفاده شود .  با توجه به اینکه تیوپ های شیشه ای به ضربه حساس می باشند ، باید در حمل و نقل آنها دقت کافی مبذول گردد . قطر اشعه لیزر در اینگونه تیوپ ها بسته به توان آنها ۰٫۳ تا ۰٫۴ میلیمتر می باشد .

الف : تیوپ لیزر شیشه ای معمولی با طول عمر ۲/۵۰۰ ساعت :
۶۰ وات ، ۸۰ وات ، ۱۰۰ وات ، ۱۲۰ وات ، ۱۵۰ وات و …
ب : تیوپ لیزر شیشه ای Reci  با طول عمر میانگین ۱۰/۰۰۰ ساعت :
W2 : 100-80   وات (معروف به ۸۰ وات یا ۱۰۰ وات)
W4 : 135-120   وات
W6 : 170-150  وات
نکته مهم ۱: میزان طول عمر تیوپ به نحوه استفاده، نگهداری، برش کاری یا حکاکی ، میزان توان مورد استفاده و نوع چیلر متفاوت می باشد .
نکته مهم ۲ : تاریخ تولید تیوپ در کیفیت و طول عمر آن بر حسب ساعت موثر می باشد .

انواع تیوپ لیزر در بازار

تیوپ RECI  و تیوپ EFR

تیوپ های رسی ۱۰٫۰۰۰ ساعت اسمی و ۸٫۰۰۰ ساعت رسمی و تیوپ های EFR که ۸٫۰۰۰ ساعت اسمی و ۶٫۰۰۰ ساعت رسمی کارایی دارد که البته بسته به نوع فعالیت کاربر و سختی متریال این میزان متغییر است. نحوه نگهداری تیوپ ها قسمت حساس دستگاه هستند که نیاز به نگهداری ویژه ای دارند مواردی که باعث سوخت تیوپ می شود می تواند موارد زیر باشد:
۱-    چیلر: هر ایرادی در چیلر که مانع کارکرد صحیح چیلر شود از جمله عدم کارایی سنسورهای مربوط و یا عدم وجود آب در چیلر و یا عدم روشن بودن چیلر قبل از شروع کار دستگاه باعث ایراد در تیوپ و ترک خوردن  یا شکستن آن می شود
۲-    نوسان برق و عدم کارکرد صحیح های ولتاژ و ایجاد نویز در سیستم
۳-    هرگونه صدمه و یا ضربه در موقع حمل و نقل و یا جابجایی دستگاه
۴-    وجود سیستم مکانیزم در جایگاه قرارگیری تیوپ لیزر در دستگاه
۵-    عدم وجود سیستم ارت در دستگاه

تیوب دستگاه لیزر – قطعات لیزر

قطعه ای فلزی یا شیشه ای شبیه لامپ با طول بلند حاوی گاز CO2 جهت حرکت الکترون ها از قطب کاتد به آند با ولتاژ ۲۰۰۰۰ ولت می باشد که یک سر آن دارای لنز و سر دیگر مسدود است و از سمتی که لنز دارد اشعه خارج می شود و توسط آب یا جریان هوا خنک می شود. در صحبت عامینه و روزمره به آن تیوپ لیزر نیز گفته می شود .  این تیوب های لیزر در اندازه های مختلف با توان های مختلف در دو نوع Usual  و Reci موجود می باشد.
قطعات لیزر  دارای کیفیت های مختلفی بوده و بنابر نیاز می توان آن ها را انتخاب نمود که طبیعتا تیوب لیزر هم دارای کیفیت های متنوعی است .  تیوب دستگاه لیزر دارای انواع متفاوتی نسبت به نوع دستگاه لیزر می باشد ، پیشنهاد می کنیم با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل نمایید.
تیوپ لیزر شیشه ای CO2 (CO2 glass tube) تیوپ محل تولید لیزر می باشد . محیطی که اتم ها تحریک می شوند و لیزر به وجود می آید ، محیط فعال نامیده می شود  )این محیط می تواند گاز مایع یا جامد باشد (در لیزرهای CO2 برش و حکاکی برای اقتصادی تر بودن ، از شیشه تهیه می شوند . با توجه به نوع تکنولوژی تولید ، چرخش آب در اطراف آن ضروری بوده (خنک شدن تیوپ) و باید ترجیحا” از چیلرهای مناسب که توانایی تنظیم مینیمم و ماکزیمم  دما را دارند، استفاده شود .  با توجه به اینکه تیوپ های شیشه ای به ضربه حساس می باشند ، باید در حمل و نقل آنها دقت کافی مبذول گردد . قطر اشعه لیزر در اینگونه تیوپ ها بسته به توان آنها ۰٫۳ تا ۰٫۴ میلیمتر می باشد .
الف : تیوپ لیزر شیشه ای معمولی با طول عمر ۲/۵۰۰ ساعت :
۶۰ وات ، ۸۰ وات ، ۱۰۰ وات ، ۱۲۰ وات ، ۱۵۰ وات و …
ب : تیوپ لیزر شیشه ای Reci  با طول عمر میانگین ۱۰/۰۰۰ ساعت :
W2 : 100-80   وات (معروف به ۸۰ وات یا ۱۰۰ وات)
W4 : 135-120   وات
W6 : 170-150  وات
نکته مهم ۱: میزان طول عمر تیوپ به نحوه استفاده، نگهداری، برش کاری یا حکاکی ، میزان توان مورد استفاده و نوع چیلر متفاوت می باشد .
نکته مهم ۲ : تاریخ تولید تیوپ در کیفیت و طول عمر آن بر حسب ساعت موثر می باشد

 مشخصات تیوپ لیزر :

بی شک می توان یکی از مهمترین قسمت های دستگاه لیزر و تاثیر گذارترین قطعه موجود در دستگاه لیزر را تیوب دستگاه لیزر دانست. چراکه در صورت بوجود آمدن اختلال در کارکرد این قطعه دیگر نمی توان راندمان خوبی را از هر دستگاه لیزری طلب کرد. تنها قطعه ای از دستگاه که می توان به عنوان قطعه مصرفی نام برد تیوپ دستگاه لیزر می باشد چرا که این قطعه از طرف کارخانه های تولیدی، طول عمر مفیدی برای آن در نظر گرفته شده است. طول عمر مفید تیوب های لیزر رسی   ۱۰٫۰۰۰ ساعت کاری می باشد که به علت استفاده مشتریان از دستگاه برای حکاکی و برش در توان های مختلف این میزان معمولا بین ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ ساعت می باشد . تیوپ های لیزر در توان های ۱۳۰w، ۱۰۰ w ، ۸۰ w ،  ۶۰w به بازار عرضه می شوند که بسته به سایز دستگاه و نوع کار کرد دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند.
تیوب لیزر ۶۰w :
این نوع تیوپ برای دستگاه های سایز کوچک و اکثرا جهت حکاکی مورد استفاده قرار می گیرد.
تیوب لیزر ۸۰w :
این تیوپ جهت حکاکی و همچنین برش مورد استفاده قرار می گیرد که به علت توان کم تر در برش معمولا جهت برش در صنایع چرم و پارچه مورد استفاده قرار می گیرد.
تیوب لیزر ۱۰۰w :
رایج ترین تیوپی که در دستگاه های لیزر مورد استفاده قرار می گیرد تیوب لیزر ۱۰۰w می باشد، چرا که این تیوپ توان لازم جهت برش بر روی پلکسی و همچنین MDF را دارد از این لحاظ می توان از این تیوب در صنایع تبلیغات و چوب بهره گرفت.
این تیوپ قابلیت برش پلکسی تا ضخامت ۲۰mm   و همچنین MDF تا ضخامت ۸mm  را دارا می باشد.
تیوب لیزر ۱۳۰w :
این نوع تیوپ لیزر بیشتر از  در دستگاه های لیزر ۱۸۰* ۱۳۰ به بالا و  همچنین جهت کار برش مورد استفاده قرار   می گیرد علت استفاده این تیوب در دستگاه های سایز بزرگ ، طول بلند این تیوپ می باشد که به طبع توانن بالاتری نیز ایحاد می کند.

توسط | 2017-11-27T12:25:19+00:00 اکتبر 22nd, 2016|دسته‌ها: مطالب دستگاه لیزر, مقالات|برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |دیدگاه‌ها برای معرفی تیوپ لیزر بسته هستند

درباره نویسنده:

Call Now Button