مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

مشخصات دستگاههای برشکاری لیزر فیبری

///مشخصات دستگاههای برشکاری لیزر فیبری

مشخصات دستگاههای برشکاری لیزر فیبری

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

مشخصات دستگاههای برشکاری لیزر فیبری

 

 

همانگونه که می دانیم دستگاه‌ های برشکاری لیزر فیبری با بهره‌ گیری از تکنولوژی‌ های نوینی مانند لیزر های دیودی و فیبر های نوری آلائیده جای جدیدی را در بهره بردن از فناوری‌ های لیزر برای برشکاری انواع ورق‌ های فلزی جلوی پای همگان گذاشته است. در مدت گذشته با توسعه فناوری تولید لیزر های دیودی توان بالا، لیزر های پر قدرت وارد صنایع برشکاری قرار گرفته اند. در این نوع منابع تولید لیزر به دلیل عدم استفاده از هر گونه المان اپتیکی مانند آئینه، عدسی و منشور در تولید لیزر، این افزایش دهنده ها حساسیت پایینی در برابر ضربه و لرزش را دارا می باشند. عوامل موثر در استفاده از دیود‌هایی با عمر چند ده هزار ساعت، هدایت پرتو لیزر به هد دستگاه بوسیله فیبر نوری و در نهایت انعطاف پذیری بسیار بالا و جابجائی بار حرارتی بالا با توجه به ویژگی‌های هندسی فیبر نوری، ضخامت کم و طول زیاد، پایداری بالا و هزینه نگهداری پایینی را برای دستگاه برشکاری فیبری به وجود آورده اند.

 

مشخصات دستگاههای برشکاری لیزر فیبری

Fiber laser machine

 

برشکاری لیزر فیبری

 

  • بیشتر فلزات، لیزر فیبری با طول موج کوچک‌ تر را بهتر جذب می‌کنند در حالی که بیشتر توان لیزر را باز می‌تابانند.
  • توانایی متمرکز کردن پرتو لیزر بر یک نقطه، با طول موج کوچک‌تر لیزر فیبری بیشتر است.

 

از مشخصات دستگاههای برشکاری لیزر فیبری می توانیم بگوییم معمولا بیشترین ضخامتی که از ورق‌ های فلزی که توسط تکنولوژی برشکاری لیزر قابل برش می باشد، با توجه به طبیعت پروفیل پرتو لیزر، در مقایسه با تکنولوژی‌ هایی همچون برش پلاسما و یا هوا برش دارای محدودیت‌ هایی می باشد. در حال حاضر، توان لیزر هایی که به عنوان منبع تولید پرتو لیزر در صنعت برشکاری ورق‌ ها به کار گرفته می شوند که با توجه به محدودیت‌ های ایمنی و فنی حداکثر تا توان ۶کیلو وات می باشند. و در آخر نتیجه ای بدست می‌آید این می باشد که انتخاب تکنولوژی دستگاه برشکاری لیزر، بستگی به جنس و ضخامت ورقی دارد که باید روی آن برش خورده شود.

( مشخصات دستگاههای برشکاری لیزر فیبری )

 

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button