مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

مزایای برش لیزری فایبر

///مزایای برش لیزری فایبر

مزایای برش لیزری فایبر

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

مزایای برش لیزری فایبر

 

دستگاه لیزر دستگاه برش لیزری یا همان دستگاه فایبر همان گونه که از نام آن پیدا است، اشعه لیزر از طریق فیبر نوری منتقل می شود، در این ماشین منبع تولید لیزر که از نوع دیودی می باشد، اشعه را به شکل نور به داخل فیبر منتقل می کند. این پرتو طول موجی در حدود ۱۰۶۰ نانو متردارد در مدل های طراحی شده برای برش کاری و حکاکی توسط محور تنها امکان برش فلزات وجود دارد. ولی در دستگاه های لیزر حکاکی غیر فلزات هم مورد استفاده قرار می گیرند. منبع تولید لیزر در دستگاه برش لیزری به شکل جداگانه و در محفظه ی مجزا اشعه را ایجاد و منتقل می کند.

از مزایای برش لیزری فایبر علت ماندگار بودن آن است و این دلیل مهمی است برای استفاده از آن در دستگاه برش لیزری. زمانی که نیاز به ارسال پرتو لیزر داریم به وسیله فیبر نوری آن را با امنیت به هرنقطه ای منتقل می کنیم . تناوب در این لیزر میان آینه های دستگاه لیزر ایجاد می شود که مستلزم تنظیم بسیاردقیق آینه ها می باشد. تنظیم کردن پرتو لیزر در داخل هسته باریک فیبر بسیار سخت است. و نیازمند تنظیمات بسیار دقیق است. بنابراین لیزرهای معمولی در مقابل برخورد یا ضربه بسیار حساس هستند.لذا اگر یک آینه از تنظیم خارج شود تنها یک متخصص می تواند آن را تنظیم کند.

لیزرهای فایبر می توانند توانی بسیار قدرتمند در حدود ۱۰۰۰وات (۱کیلووات) تولید کنند. این مقدار خیلی بیشتر از آن چیزی است که حتی برای برش قطر یک اینچ استیل لازم است.

از مزایای برش لیزری فایبر بازدهی بالا و خشک شوندگی آسان است، سایر لیزر ها احتمال دارد تنها درصد کمی از توان دریافتی را به لیزر تبدیل کنند اما نسبت تبدیل توان پمپاژ به توان خروجی در فایبر بین ۸۰-۷۰ درصد می باشد. این موضوع نشان دهنده مصرف پایین تر توان در ورودی است وبه این معنی که توان کمتر به گرما تبدیل خواهد شد. فایبرها عمر طولانی دارند و گرما را می توانند روی غلاف فیبر پخش کنند و این باعث می شود که مانع از شکستن فیبر توسط گرما شود و به همین دلیل نگهداری دستگاه لیزر فایبر راحت تر است. بیشتر موارد خاصیت نوری خود را با بالا رفتن دما تغییر می دهند و این بسیار برای کیفیت باریکه لیزر موثر است. امروزه با توجه به ظرفیت ها و جنبه های عملی و بهبود پیداکرده لیزر فایبر در گستره ی زیادی قابل استفاده هستند.

 

 

مزایای برش لیزری فایبر

Fiber laser

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button