مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

دستگاه لیزر و نقش دی اکسیدکربن

///دستگاه لیزر و نقش دی اکسیدکربن

دستگاه لیزر و نقش دی اکسیدکربن

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

 

دستگاه لیزر و نقش دی اکسیدکربن

 

مولکول دی اکسید کربن را ملاحظه کنید. ان می تواند سطوح مختلف انرژی وابسته به فرمهای زیادی از ارتعاش و یا چرخش ایجاد کند.این سطوح دسته بندی شده اند یعنی انها فقط می توانند در سطوح انرژی خاصی موجود باشند نه در همه سطوح. شبکه انرژی اساسی موجود در دی اکسید کربن در شکل ۱٫۳ نشان داده شده است.مخلوط گاز در یک لیزر دی اکسید کربن منجر به تخلیه الکتریکی می شود و باعث می شود که گاز کم فشار(معمولا حدود ۳۵-۵۰ Torr) به شکل پلاسما در اید. در پلاسما مولکول ها به سطوح تحریک شده مختلف می روند  همانطور که از رابطه بولتزمن انتظار داریم  (=Cen کهn  تعداد مولکولها در سطح انرژی i ,E انرژی سطحi , K ثابت بولتزمن, Tدمای مطلق  وC یک ثابت است).اغلب در سطوح بالاترخواهند بود که نشان دهنده مد نوسان نامتقارن خواهد بود.

به صورت اتفاقی ممکن است این مولکول انرژی اش را بدلیل برخورد به دیواره های  محفظه یا گسیل خود به خودی  از دست بدهد. در حین گسیل خود به خودی سطوح تا مد نوسان متقارن پایین می اید و یک فوتون با طول موج۱۰٫۶µm  گسیل شده در جهت تصادفی حرکت می کند.یکی از این فوتونها دوباره به صورت شانسی به طرف پایین پرتو نوری محفظه حرکت می کند وشروع به نوسان بین دو اینه خواهد کرد. در همین حین می تواند بوسیله یک مولکول در سطح انرژی جذب شود. ان می تواند جدا شود از سیستم ویا به یک مولکول تحریک شده  در سطح انرژی برخورد کند. در این لحظه ان باعث می شود که مولکول تحریک شده انرژی اش را ازاد کند و به سطح انرژی پایین تر برود بنابر این یک فوتون با طول موج یکسان ازاد شده و دقیقا در مسیر مشابه و با یک فاز یکسان حرکت خواهد کرد. می توان تصور کرد فوتون تصادفی  بوسیله فرم هایی از تشدید انرژی ازاد می کند. دو فوتون که در مسیر مشابه و فاز یکسان  به جلو و عقب محفظه حرکت می کنند می توانند تولید فوتونهای بیشتری از مولکول تحریک شده بکنند. سطح بر انگیخته خالی می شود و بوسیله توزیع بولتزمن بیشترانرژی به ان سطحی که تغییر رضایت بخش انرژی به سطوح بالاتر  را بدهد عبور می کند .لازم است که ان را برای شرایط دیگر نگه داریم و ان است که سطوح بر انگیخته که لیزر می دهند باید به ارامی گسیل خودبه خودی داشته باشند و سطوح انرژی پایینتر سرعت بیشتری داشته باشند. این اجازه می دهد یک واژگونی جمعیت از نمونه های بر انگیخته بوجود اید وبنابراین واسطه ای بوجود می اورد که بیشتر در دسترس فرایند گسیل تحریک شده (گسترش) می باشد تا جذب.

 

دستگاه های لیزری

دستگاه های لیزری

 

 

پارت لیزر ، مرجعی مطمئن و بسیار قدرتمند در صنعت دستگاه ها و خدمات  لیزر ، مفتخر است که در کلیه ی امور مربوط به فروش دستگاه لیزر  ،  فروش دستگاه لیزربرش , دستگاه جوش لیزر , دستگاه لیزربرش فلز,فروش قطعات دستگاه لیزر , فروش دستگاه لیزرحکاکی و  …  و همچنین فروشقطعات دستگاه لیزر ، تعمیرات مربوط به دستگاه لیزر و همچنین خدمات مربوط به صنعت دستگاه لیزر (Laser Device)و  …  با بهره مند بودن از تیمی بسیار متخصص تمام وقت در خدمت کلیه ی مشتریان گرامی می باشد.امید آنکه بتوانیم گامی هرچند کوچک در راستای کسب رضایتمندی کلیه ی مشتریان خود برداریم.

 

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button