مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

دستگاه لیزر فایبر در طلاسازی

///دستگاه لیزر فایبر در طلاسازی

دستگاه لیزر فایبر در طلاسازی

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

دستگاه لیزر فایبر در طلاسازی

اولین دستگاه لیزر گازی برای درج مارک و نقش بر روی طلا :

یکی از مراحل تولید یک قطعه طلا درج استاندارد، نام و یا مارک تولید کننده بر روی آن است. روش های کوبی یا سمبه ای که در گذشته برای این کار استفاده می شد مشکلاتی را به دنبال داشتند :

عدم یکنواختی مارک و نا خوانایی نوشته و یا طرح

نا ممکن بودن ایجاد مارک های بسیار ریز و نقوش خاص

محدودیت در انتخاب محل مارک زدن و رنگ ان

وارد آمدن نیرو به کار و امکان تغییر شکل یا تخریب و دفورمگی محل ضرب

با  معرفی تکنولوژی لیزربه بخش صنعت، استفاده از این تکنولوژی در طلا سازی جایگاه مهمی را به خود اختصاص داد . نسل اول لیزرهایی که در این صنعت برای عملیاتی چون حکاکی ، برش به خدمت گرفته شد لیزر هایی با لامپ مولد لیزر گازی بودند که در سال ۱۹۶۱ توسط پروفسور علی جوان اختراع گشت امروزه این لیزر ها با نام لیزر لامپی در بازار شناخته شدند .این لیزر ها عموما برای برش و جوشکاری در ابعاد صنعتی به کار میروند و لامپ آن ها نیز عموما لامپ CO2 است.

به سرعت لیزر ها فایبر کاربرد بسیار زیادی در صنعت پیدا کردند، اما استفاده از این لیزر های در صنعت زرگری از لحاظ کیفیت مشکلاتی را نیز به دنبال داشتند:

عدم یکنواختی سطح لیزر شده از نظر کیفیت و رنگ

عمر کم لامپ های مولد لیزر حدود ۲۰۰۰ ساعت

نا خوانا بودن مارک های کوچک

مصرف بالا و راندمان کم این لیزر ها ( راندمان ۱۰%)

بزرگ و حجیم بودن تجهیزات و رزونیتور مولد لیزر (افزایش توان موجب افزایش سایز مولد لیزر میشود)

دستگاه لیزر طلا سازی,دستگاه لیزری طلا سازی,فروش دستگاه لیزر طلا سازی,

لیزر طلا سازی

دستگاه لیزر فایبر در طلا سازی:

 با توجه به ضعف هایی که در لیزر گازی وجود داشت نسل بعدی لیزر که لیزر با مولد جامد نام دارد وارد بازار شد . این لیزر ها در بازار به نام فایبر مارکینگ لیزر Fiber lasr که یکی از انواع لیزر شناخته شده اند و اساس کار آن ها تولید لیزر به کمک یک کریستال مرکزی و دیودهای جانبی آن است . این دستگاه لیزر فایبر طلا به طور خاص برای حکاکی انواع حلقه و انگشتر از جنس طلا، پلاتین، تیتانیوم و غیره ساخته شده است. این دستگاه می تواند بر روی سطح داخلی و خارجی این اقلام، کلمات یا نقوش را حکاکی نماید. از این دستگاه می توان برای حکاکی نقوش بر روی نگین های عقیق یا سایر سنگ های گران قیمت نیز استفاده نمود. علاوه بر این موارد، از دستگاه می توان برای حکاکی طیف وسیعی از قطعات فلزی دیگر نیز استفاده نمود. تصویر دستگاه و سه نمونه از اقلام قابل حکاکی شده توسط آن ذیلا آمده است.لیزر Fiber با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر در توان های ۱۰ تا ۱۰۰ وات ، به صورت تخصصی برای حکاکی فلزات و برخی غیر فلزات استفاده می گردد. دستگاه لیزر فایبر یکی از جدیدترین سیستم های لیزری جهت حکاکی و مارکینگ فایبر حرفه ای محسوب می شود. سرعت حکاکی بیشتر ، دقت بالاتر ، حکاکی رنگی ، قابلیت حمل ، سیستم خنک کننده هوا ، عمر بالای لیزر و مصرف برق کمتر است. این نسل لیزر برتری هایی به لیزر های نسل پیشین دارد :

توانایی حکاکی در ابعاد بسیار کوچک

تولید پرتو لیزر با نقطه اثر mm0.02 و در نتیجه امکان حکاکی بسیار ظریف

کیفیت سطح حکاکی شده یکنواخت و دقیق

قدرت و سرعت بسیار بالاتر از نسل قبل

کمترین پرت پرتو اشعه لیزر

حجم بسیار کوچک ) این لیزر ها برای افزایش توان نیازی به حجیم تر شدن ندارند و ابعاد آنها بسیار کوچکتر از مولد لیزر گازی با توان مشابه است(

عمر بسیار زیاد مولد لیزر بیش از ۱۰۰۰۰۰ ساعت

تولید طول موج لیزر ۱۰۶۴ نانومتر که مناسب برای حکاکی بر روی فلزات ، برش و… است

امکان استفاده در صنعت قالب سازی برای تولید قالب های ریخته گری دقیق

مانور پذیری بالا در عملیات حکاکی و همچنین قابلیت برش ورق طلا تا ۱ میلی متر

هرچند از نظر اقتصادی قیمت اولیه خرید لیزر های نوع جامد لیزرهای فایبر بالا تر است اما با در نظر گرفتن عمر چندین برابر مولد لیزر آن ها در مقابل عمر کم لامپ مولد لیزر های گازی (CO2) و برتری کیفیت، سرعت و قدرت و دقت آن ها ، محاسبات و تجربیات صرفه اقتصادی را در استفاده از لیزر های نسل جدید یعنی نوع دستگاه  فایبر لیزر خواهد یافت . به همین دلیل رفته رفته در صنعت مولد های گازی  لیزر های حکاکی جای خود را به لیزر های دیدودی داده اند و از لیزر های گازی جهت استفاده های پزشکی و یا صنعتی ( برش و جوشکاری ) استفاده می شود


پارامترهای مهم در انتخاب دستگاه لیزر Fiber :

لیزر سورس

کیفیت تولید لیزر

طول عمر

ظرافت قطر اشعه و کمپانی تولید کننده

دگرگونی دستگاه فایبر لیزر در طلا سازی:

طلاسازی با استفاده از دستگاه لیزر فایبر طلاسازی بسیار ساده تر و سریع تر می باشد.

لیزر فایبر طلا سازی صنعت طلا و جواهر سازی را دگرگون نموده است.

کوره های ذوب طلا در اندازه های مختلف

دستگاه گردون ساچمه خمره بزرگ در اندازه های مختلف وجود دارد. دستگاه گردون بزرگ برای پرداخت انگشتر، حلقه و گوشواره و کارهای خرده ریز معمولا استفاده می شوند.

دستگاه قیچی اندازه یا گیوتین النگو که برای اندازه کردن النگو و حلقه است.

جعبه فرز برای تراش انواع النگو، انگشتر، حلقه، پرداخت و قرچه کاری مورد استفاده قرار می گیرند.

  • مواد قابل حکاکی: انواع فلزات گران قیمت مانند طلا، نقره، تیتانیوم، پلاتین و سایر فلزات و برخی از انواع غیر فلزات
  • موارد کاربرد اصلی: حکاکی حلقه های نامزدی و عروسی، حکاکی نگین انگشتر، حکاکی متن یا نقش بر روی دستبند و النگو، حکاکی سنگ های گران قیمت، حکاکی قطعات فلزی دیگر
دستگاه لیزر طلا سازی,دستگاه لیزری طلا سازی,فروش دستگاه لیزر طلا سازی,

لیزر طلا سازی

شرکت پارت لیزر برای دستگاه های عرضه شده ، خدمات زیر را ارائه می کند :

  • آموزش : برای تمامی دستگاه های لیزر، آموزش به مشتریان ارائه می شود. این آموزش برای دستگاه هایی با قیمت های پایین و متوسط در محل مشتری و برای دستگاه های گران قیمت در محل شرکت سازنده ارائه می شود.
  • گارانتی . تمامی دستگاه های لیزر این شرکت،  دارای گارانتی هستند.
  • خدمات پس از فروش :  تمای دستگاه های لیزر فایبر دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش هستند و تعمیرات و تامین قطعات یدکی مورد نیاز مشتریان از طریق شرکت قابل انجام است.
  • شرکت پارت لیزر دستگاه فایبر را طول عمر ۱۰۰هزار ساعت و توان های ۲۰وات،۳۰وات،۵۰وات،۷۰وات و۱۰۰وات ارائه می دهد.

اغلب دستگاه های لیزر عرضه شده توسط شرکت پارت لیزر ، دارای تاییدیه های معتبر بین المللی ISO و CE ( استاندارد اتحادیه اروپا ) هستند که نشانه ای از کیفیت محصولات عرضه شده هستند.

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button