مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

تنظیم کردن آینه و پیچ های دستگاه لیزر

///تنظیم کردن آینه و پیچ های دستگاه لیزر

تنظیم کردن آینه و پیچ های دستگاه لیزر

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

تنظیم کردن آینه و پیچ های دستگاه لیزر

تنظیم کردن آینه و پیچ های دستگاه لیزر در قسمت های قبل در مورد تنظیم آینه لیزر به تفضیل صحبت کردیم. در این قسمت در سایت پارت لیزر ادامه توضیحات و آموزش تکمیلی بیان شده است. بعد از اینکه در نزدیک ترین نقطه آینه ها لیزر نسبت به یکدیگر علامت گذاری شد، تا جایی که می شود باید آینه ها از همدیگر دور بماند و یک پالس برای علامت گذاری دوباره فرستاده شود. بایستی دقت کرد که دقیقا محل برخورد دوم روی محل برخورد اول قرار گرفته باشد.

در دستگاه های لیزر که تنظیمات به شدت به هم خورده، ممکن است برخورد نقطه دوم اتصال روی آینه لیزر قرار نگرفته باشد لذا به جای این که در دورترین نقطه پالس اعمال شود، باید در فواصل کوتاه تری پالس اعمال شده و میزان انحراف پرتو تعیین گردد.

برای تنظیم کردن آینه و پیچ های دستگاه لیزر محل برخورد پرتو دوم نسبت به پرتو اول مشخص شده که کمی به سمت راست و بالا منحرف شده است. نقطه دوم به وسیله ی پیچ های تنظیم روی نقطه اول قرار می گیرد.

 

تنظیم کردن آینه و پیچ های دستگاه لیزر

تنظیم کردن آینه و پیچ های دستگاه لیزر

در مرحله اول برای شروع پرتو باید به سمت پایین و در مرحله بعدی به سمت چپ حرکت نماید تا هر دو نقطه بر هم منطبق گردد. پبچ تنظیم بالا برای پایین آمدن پرتو در جهت باز شدن حرکت داده می شود تا سر آینه لیزر به سمت عقب حرکت نماید.

در مرحله بعد باید با توجه به وضعیت پیچ های پایین پیچ سمت راست را کمی در جهت بسته شدن چرخاند که سمت راست آینه لیزر به سمت چپ زاویه دار گردد یا این که پیچ سمت چپ را در جهت باز شدن بچرخانید. اینک سمت چپ آینه لیزر به سمت عقب زاویه کمتری پیدا کند.

بعد از تنظیم کردن آینه لیزر محور ایگرگ، آینه محور ایکس را تنظیم می کنیم. مطابق عملیات انجام شده روی محور Y  همان کارها انجام می شود. یعنی ابتدا محور Y به وسط میز جهت تنظیم و سریع به پیچ های تنظیم پشت آینه متحرک منتقل شود بعد از آن هد لیزر باید به نزدیک ترین نقطه با آینه متحرک قرار گیرد.

سپس با یک پالس علامتی جهت مشخص شدن نقطه برخورد پرتو با هد اعمال می کنیم و هد لیزر را به دور ترین نقطه از آینه محور ایکس منتقل می کنیم و محور ایگرگ را تغییر ندهید زیرا عدم تنظیم صحیح محور Y، تنظیم محور X  را بهم می زند.

و در آخر برای تنظیم کردن آینه و پیچ های دستگاه لیزر در صورتی که درباره تنظیم آینه دستگاه لیزر مشکلی پیش آید و یا سوالی داشتید، آن را از طریق قسمت نظردهی اعلام بفرمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت جوابگوی شما باشند.

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button