مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

بررسی کاربرد حکاکی لیزر در صنعت چوب و سنگ

/, مطالب دستگاه لیزر, مقالات/بررسی کاربرد حکاکی لیزر در صنعت چوب و سنگ

بررسی کاربرد حکاکی لیزر در صنعت چوب و سنگ

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

بررسی کاربرد حکاکی  لیزر در صنعت چوب و سنگ

در مقاله ی پیش رو به بررسی کاربرد حکاکی لیزر در صنعت چوب و سنگ میپردازیم.

ساخت و تزئین کابینت و درب چوبی:

دستگاه های حکاکی لیزر کاربردهای زیادی در صنعت چوب دارند. لیست کردن تمام این کارایی ها ممکن نیست، چون فرد خلاق می تواند موارد زیادی را نیز به این فهرست اضافه بکند. موارد زیر تعدادی از کارایی های لیزر را در صنعت چوب نشان می دهد.

ساخت مصنوعات چوبی تزئین شده با معرق:

 در حال حاضر بعضی از دربهای یا میزهای چوبی گران قیمت، با استفاده از طرح های معرق اراسته می شوند.  دستگاه های حکاکی لیزر توانایی ان را دارند که انواع طرح های معرق را با سرعت و اسانی، بدون آن که نیازی به اطلاف وقت زیاد برای برش ورقه های چوبی با اره مویی باشد برش می دهند.  علاوه بر این، دستگاه های حکاکی لیزر، عمل حکاکی را با دقت و ظرافت زیادی انجام می دهند. با این توصیف، با دستگاه های پیشرفته حکاکی لیزر می شود طرح های معرق را به صورت  تولید انبوه اجرا کرد.

حکاکی روی چوب

حکاکی روی چوب

ساخت کابینت های چوبی یا ام دی اف تزئین شده:

 با دستگاه های حکاکی لیزر می توان، انواع نقش های زینتی را بر روی اجزای کابینت حکاکی کرد. این طرح ها زیبایی کابینت های چوبی یا MDF را صد چندان می کنند. حک کردن یک طرح بر روی یک در کابینت با یک دستگاه معمولی لیزری بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه زمان بر است و ظرف یک نصف روز کاری می شود .تمام درهای کابینت یک آشپزخانه را حکاکی وبرش داد . هزینه این حکاکی کم  است، اما کابینت تزئین شده قیمتی بسیار بیشتر نسبت به کابینت های معمولی را دارد.

ساخت قاب عکس ام دی اف یا چوب:

 به خاطر قابلیت حکاکی کردن دستگاه  لیزر، می توانند با این دستگاه ها به تولید انبوه قاب های گران قیمت چوب یا ام دی اف تولید اشتقال کرد.  علاوه بر این، با این دستگاه ها می توان انواع قاب را به سفارش مشتری حکاکی و حاضر کرد

. ساخت درب چوبی تزئینی:

 با دستگاه  لیزر می شود طرح های مختلف یا حتی انواع عکس را بر روی چوب حک کرد. با این توصیف می توان قاب هایی را که در میانه درب های چوبی کار کرد این کار باعث زیبا تر شدن کار ها میشود.حکاکی لوگوتولید کنندگان مصنوعات چوبی روی محصولانها باعث کلاس کاری زیادی میشود. تولیدکنندگان مصنوعات چوبی می توانند لوگو خود را با لیزر بر روی محصولات چوبی برش دهند. با این طریقه، آن ها می توانند نام شرکت یا کارگاه خود را به صورت زیبایی نمایش دهند.

ساخت محصولات تزئینی چوبی:

 با لیزر می شود مجموعه بسیار زیادی از کالاهای تزئیناتی یا سوغاتی را فراهم کرد.

درب چوبی-درب ضداب-درب ضد سرقت

 g8

حکاکی بر روی سنگ:

در گذشته بسیار زمان بر بود چرا که از ابزار های دستی استفاده میشد و علاوه بر زمان ،چون به صورت دستی  بود در صد خطا در کار بالا می رفت بعد ها از دستگاه های cnc با مته های مخصوص استفاده شد که در این صورت، امکان ایجاد طرح های گوناکون  و متنوع به وجود آمد، البته این دستگاه ها اشکالاتی و عیوبی نیز داشتند در بعضی مواقع دستگاه در حین اجرای طرح ،خطا داده و یا این که نوک مته ها روی بعضی از سنگ های سخت چندین بار حین اجرای کار می شکست . با آمدن دستگاه  لیزر نه تنها این مشکلات به طور چشمگیری کاهش یافت و به حداقل ممکن رسید بلکه  در مدت زمان کوتاهی طرح های پیچیده با کیفیت عالی اجرا شد. برای این کار ،از طرح مورد نظر یک اسکن گرفنه می شود و سپس به وسیله کامپیوترآن را در یک برنامه دو بعدی اجرا کرده و بعد از تنظیمات لازم در نرم افزار لیزر آن را بر روی سنگ مورد نظر خروجی میگیرند.آثار سنگی حکاکی شده توسط لیزر ظرافت،زیبایی و ماندگاری دارد و همین ویژگی ها باعث می شود مشتریان علاقه بیشتری به استفاده از این ماشین هاداشته باشند.

 کاربرد حکاکی لیزری سنگ :

  • حکاکی تصویر و متن روی سنگ مورد استفاده در مقبره ها
  • تزیین سنگ برای نمای داخل و یا خارج ساختمان
  • حکاکی تصاویر افراد به عنوان هدیه یا برای استفاده شخصی
  • حکاکی لوح های سنگی یادبود
  • حکاکی تصویر لوگو یا مارک تجاری شرکت ها برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی سنگی

[/vc_column][/vc_row]

توسط | 2017-11-26T22:18:12+00:00 سپتامبر 26th, 2016|دسته‌ها: دستگاه لیزر حکاکی, مطالب دستگاه لیزر, مقالات|برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |دیدگاه‌ها برای بررسی کاربرد حکاکی لیزر در صنعت چوب و سنگ بسته هستند

درباره نویسنده:

Call Now Button