مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

بررسی استپ موتور و سروو موتور

///بررسی استپ موتور و سروو موتور

بررسی استپ موتور و سروو موتور

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

بررسی استپ موتور و سروو موتور

دستگاه لیزر از موتوری استفاده می کند که کار آن انتقال قدرت به محور ها می باشد. این قطعه یدکی دستگاه لیزر از نیازهای اساسی دستگاه لیزر برای کار کردن می باشد.  موتور دستگاه لیزر دارای دو نوع می باشد:

  1. استپ موتور Step motor
  2. سروو موتور Servo motor

در حالی که کار هر دوی این موتورها یکی می باشد و در دستگاه های لیزر از هر دو نوع آن استفاده می شود؛ ولی ددرحالی که تفاوت هایی بین این دو موتور دستگاه لیزر وجود دارد. در این موضوع به تفاوت های  این دو نوع موتور در  دستگاه برش لیزری  خواهیم  پرداخت.

 Home

– باید دقت زیادی برای کنترل دستگاه لیزر   برای این دو نوع موتور دستکاه لیزر که از هم متفاوت می باشند درنظر گرفت . استپ موتور بر اساس درجه کار می کند و سروو موتور بر اساس چرخش شفت کنترل می شود. دقت موتورهای سروو بالاتر از استپ می باشد.

– تفاوت فرکانس گشتاور و ارتعاشی

فرکانس خروجی استپ موتور ها با کم شدن سرعت، زیاد می شود و بالعکس. در حالی که فرکانس خروجی موتور سروو تغییری نمی کند. در سروو موتورها حتی در سرعت های پایین نیز ارتعاشی حس نمی شود.

 – ظرفیت های متفاوت سطح سربار

بر خلاف استپ موتورها، سروو موتورها توانایی زیادی در سربار شدن دارد.

دستگاه لیزر برش فلز سری اپتیموس (OPTIMUS)

 – عملکرد متفاوت اجرایی

کنترل عملکرد موتورهای سروو به علت داشتن انکدر که جز سیستم فیدبک می باشد قابل اطمینان تر می باشند در استپ موتور ها با ارسال اطلاعات به صورت مجموعه ای از سیگنالها ؛ موتور به مختصات مورد نظر می رسد.

 – عملکرد سرعت پاسخگویی متفاوت

سرعت سیستم پاسخ دهی سروو موتورها به دلیل این که موتور از نوع DC  براش یا سه فاز می باشد بهتر است چرا که موتور به شکل نرمال و بدن سیستم کنترل هم به دور و توان نامی می رسد در استپ موتورها سیم پیچی ها طوری چیده شده اند که سیگنال ارسال شده می تواند تعیین کننده دقت ؛ سرعت و توان می باشد.

 – محاسبات اقتصادی و بازده

تفاوت و مزایای اعلام شده برای سروو موتورها به صورت خطی نمی باشد به زبان ساده تر برتری نسبی سرو و موتورها در توان های زیر یک کیلووات دردستگاهای مکانیکی اقتصادی نبوده و بازده و دقت اعمال شده در مقایسه یکسان از یک دستگاه استپ موتور دار و یک دستگاه سروو موتور دار با هزینه افزایش یافته در دستگاه سروو موتوردار توجیه ندارد. و اما در دستگاهای لیزر سایز بالا وجود سروو موتور الزامی بوده و دقت استپ موتورها برای برش دقیق کافی نمی باشد. بنابراین برای خرید و فروش قطعات برش لیزری دقت کافی را داشته باشید.

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button