مرکز فروش دستگاه لیزر برش ، دستگاه لیزر حکاکی ، دستگاه لیزر طلا ، دستگاه لیزر فایبر ، دستگاه لیزر جوش و قطعات دستگاه لیزر | 02136058108 – 02136870230 - 09127914486 - 09121752533|partlaser@gmail.com

تنظیم آینه دستگاه لیزر، تنظیمات پیچ آینه

///تنظیم آینه دستگاه لیزر، تنظیمات پیچ آینه

تنظیم آینه دستگاه لیزر، تنظیمات پیچ آینه

[vc_row][vc_column width=”1/1″]

تنظیم آینه دستگاه لیزر، تنظیمات پیچ آینه

تنظیم آینه دستگاه لیزر، تنظیمات پیچ آینه  آینه لیزر نیاز به تنظیم برای نصب دارد که در مقاله فبلی پیچ تنظیم آینه دستگاه لیزر را توضیح دادیم. همانگونه که می دانیم برای انتقال پرتو دو آینه لیزر روی دستگاه لیزر تا هد ماشین قرار گرفته اند. آینه لیزر اول که به نام آینه ثابت یا آینه محور Y است جلوی تیوب لیزر قرار می گیرد و وظیفه انتقال لیزر تا آینه لیزر دوم که آینه متحرک یا آینه محور X نام دارد را به عهده دارد فاصله مناسب این آینه تا تیوب دستگاه لیزر ۵ سانتی متر است. در تنظیم آینه لیزر قرار گرفتن اشعه لیزر در وسط آینه لیزر کمک قابل توجهی در جلوگیری از تلفات می نماید. این صرفا برای بهینه سازی مورد توجه می باشد.

 

 

تنظیم آینه دستگاه لیزر، تنظیمات پیچ آینه

Mirror laser machine

 

تنظیمات پیچ آینه

برای تنظیم آینه ها، آینه اول Y بعد از مطمئن شدن از قرارگیری در فاصله مناسب از تیوب لیزر باید محور Y را به انتهای دستگاه لیزر یا بالای میز حرکت داد سپس با استفاده از یک چسب کاغذی یا اکرولیک جهت نشان دادن محل برخورد روی آینه لیزر متحرک X قرار داده شود.

در این حالت با زدن کلید پالس یا Fire or Pulse یک پرتو با طول زمانی مشخصی به آینه لیزر اول برخورد کرده و بازتاب آن روی آینه لیزر دوم نمایان می گردد.  در این حالت دو آینه لیزر کمترین فاصله را با یکدیگر دارند لذا محل برخورد پرتو به آینه X به عنوان مرجع تعیین گردیده و در مرحله بعدی مورد استفاده قرار گرفته می شود.

برای تنظیم بهتر و دقیق تر فقط از یک پالس با زمان کوتاه استفاده گردد که سوختگی یا اثر زیادی به جا نمامد این امر موجب جا به جایی محل برخورد پرتو در فواصل دورتر به راحتی قابل تشخیص گردد. قسمت سوم تنظیم آینه لیزر را در مقاله بعدی بخوانید.

[/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده:

Call Now Button